Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

win filer till Mac

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-04 11:23

Jag måste dela filer mellan min mac och pc. Hur gör man det... Det måste ju funka men de program som jag laddade ner från download.com funkar ju ej...

Jag måste ha nånting som funkar båda hållen...

• Medlem
  • 2003-02-04 11:49

Om du vill ladda program till Mac OS gå till versiontracker istället.

• Medlem
  • 2003-02-04 11:52

Letar och letar fast hittar nada!!!

Vad använder ni för att dela filer mellan mac och pc ??? Eller har ni bara Mac i nätverket?

• Medlem
  • 2003-02-04 11:53

Förresten, vad är det för filer du vill dela mé PC och hur vill du göra det? Via ett nätverk, ftp eller på annat sätt?
Ska vi se om vi kan hjälpa dig.

• Medlem
  • 2003-02-04 11:56
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: insu:
Letar och letar fast hittar nada!!!

Vad använder ni för att dela filer mellan mac och pc ??? Eller har ni bara Mac i nätverket?

Jag gör det via ftp. Sen är det bara att öppna de.
Ex. Jag vill komma åt en .doc fil från PC. Då kopplar jag upp mig mot nätverkat via ftp-programmet Fetch och laddar ner den till min hårddisk. Sen är det bara å öppna den med Word.

• Medlem
  • 2003-02-04 11:57

Nu går jag på lunch. Kommer efter 13.15.

• Medlem
  • 2003-02-04 11:58

Alltså vi har ett nätverk i företaget som är uppbyggt på Macar, sen har vi 3st pc som har ett eget nätverk. Och jag vill kunna hämta filer från pc till mac och mac till pc...

Går det?

• Medlem
  • Lund
  • 2003-02-04 12:10

Vilket OS kör du? Mac OS X har SMB-stöd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-04 12:37

I februarinumret av MacWorld finns en utmärkt beskrivning av hur man gör.

• Medlem
  • 2003-02-04 13:05

Jag kör Os 9.2... Och Win 2000...

Då måste du väl nästan skaffa Dave? (om du inte vill kasta ut OS 9 och köra OS X i stället, det vill säga)

• Medlem
  • 2003-02-04 13:12

dave??

• Medlem
  • 2003-02-04 15:43

Finns det nån gratis verktyg för sånt då?

Anonymous FTP-server (Freeware) Mac OS 9:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13398&db=mac

På versiontracker kan du söka på ftp server och sedan väljer du en det står freeware på.

http://www.versiontracker.com/

Lycka till!

/Ola

• Medlem
  • 2003-02-04 16:02

Ska ta och testa...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: insu:
Ska ta och testa...

Du kan väl kolla där (fanns ett program för att konvertera filer mellan pc och mac och mac och pc förrut som heter maclinkplus) men i för sig måste man kolla hela tiden vilken softwareprogram och vad är för version. Den ska kunna matcha ihop med versionen av maclinkplus...
Titta ut på www.novaint.com eller kontakta Mellberg medlem här som vet en del om ditt problem. Hoppas det löser sig! :rolleyes:
//Nancy

Ta en titt på MacWindows. Där brukar man oftast hitta en lösning på sina Mac/PC-problem.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2003-02-05 13:30

PcMaclan funkar väl också? Inte gratis då förstås, och så installerar man det ju på pc:n istället. Vi körde det hemma mellan pc och iMac och det funkade fint.

1
Bevaka tråden