Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken musik gör vi på 99mac?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag såg lite folk som presenterade sin musik här på 99mac och det tycker vi om! Bra jobbat! Tänkte man kunde starta en liten musiksträng för alla som sitter hemma och knåpar och gnider sina små grå för att skapa lite melodiska kreationer.

Mitt garageband anmälde sig till någon festival i Piteå, och där kan man finna några av mina låtar. Kvalitén på inspelningarna lämnar ganska mycket att önska, men jag får skylla på dåliga omständigheter vid inspelningstillfället!

Adress till Galt.

OBS: Sidan verkar inte helt stabil! Om ni klickar på någon av låtarna kan en blank sida med en ny html adress komma upp. Om ni kopierar den och skriver in den i adresspanelen så borde den ladda ner låten!

/Jont Olof

P.S. Lämna gärna en liten kommentar. Både här och där! D.S.

[ 19 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

Med tanke på texten så hoppades jag på en länk för att få ett smakprov :rolleyes:
Gjorde själv en del hobby varianter förut på en laptop med ejay, skulle vilja finna en liknande variant för Mac. Några förslag?
T-son
P.s sjunger själv i ett hobby band som ett gäng polare har. D.s

[ 19 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: T-son ]

Klantig som man är! Nu ligger i alla fall länken där! Tydligen kan man rösta på oss också!!

/JO

  • Medlem
  • 2002-02-19 23:04

Ha!

...Jag har bestämt sett någon slax "viking" på något fält någonstans på en bild som var publicerad här på 99mac.com för ett tag sedan. Och när jag sedan får reda på att bandet heter "Galt", så... Hmm... Nåt spex-artat "vikinga-röj" ?!?!

Hjälp, vad fel jag hade - och - HJÄLP - vad BRA!!!

Tog hem "If only" och där rök min PowerBooks sista megabytes...

Inspirerande!

/Ma
[som annars sällan låter sig imponeras av akustiska gitarrer - han håller till avig och svårlyssnad experiment elektronik annars...]

Gör musik själv också, blir dock sällan klar utan remixar och gör om och börjar sedan på något nytt - dessutom tror jag inte att det får plats så mycket musik på de "24,5 mb" som finder säger att hd:n har kvar? [Undanflykter - jag vet men ber att få återkomma...]

[pf - kan inte man göra nån mjukvaru-gura på någe vis? :D]

Musiken var MYCKET bra i mitt tycke!! Keep up the good work!!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2002-02-19 23:36

Jag gör vad jag känner för för stunden...

http://www.mp3.com/emanuel

Bra program för att göra enklare mixar med exempelvis mp3-filer sökes för Mac OS X 10.1. Nån som har några tips ?

Sitter med en 16-kanalers mixer, ett par gamla syntar och några datorer och vill börja göra musik igen men vill inte mixa och trixa på pecen.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-19 23:46

Jont Olof, det var ju överraskande bra tycker jag! Om du vill ha en elektronisk remix så ställer jag gärna upp! Sångfilen i ett mail bara så fixar jag!

Wow!
Ruskigt bra musik Jont Olof.

Var kan man få tag på mer?

Det var det värsta. Vad kul att ni gillar det...

Bristande hårddiskutrymme stör mig ständigt. Sitter och harvar med 125 Mbyte ledigt på min burk... Det kommer man inte heller långt med. Får du någon plats över, Ma, så vore det väldigt kul att höra vad du gjort... Man brukar vinna mycket inspiration och energi av att höra vad andra gjort.
Som p f t.ex. Svängig musik värre! Med tanke på gunget i de låtarna så vore det kanske inte någon dum idé med någon clubremix av "If only..."!? Jag får ta ett snack med bandet!!

Själva håller vi på nu och jobbar med nästa skiva som skall spelas in i början av Mars, men sen skall ju allt mixas och trixas med så den blir nog inte klar förrän någon gång i slutet av samma månad... Men jag kan ju återkomma när den väl är klar!?

/Jont Olof

  • Oregistrerad
  • 2002-02-21 00:02

Absolut, jag är öppen för förslag. En herrans massa förslag har man fått under årens lopp, men det tenderar ofta att rinna ut i sanden. Lita aldrig på skivindustrin...

Nåväl, nu är vi bara vanliga glada musikanter så vi torde väl kunna lita på varann!

Det går rätt bra på mp3.com men jag vill att det ska gå bättre, så alla surdegar försvinner från topplistorna nå´n nedra gång, de ligger där med sina låtar hela tiden, än jag då!? Känns som om man inte finns till ibland.

Lade upp en ny deephouselåt nu i kväll, ska bli spännande att se hur den tar sig, en riktig afterworksession.

p f: Vilken är din senaste?

analog_stereoids är riktigt skön!

/JO

[ 21 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

  • Oregistrerad
  • 2002-02-21 00:13

Den senaste är "MONDAY BAR"-trancemixen på (den näst senaste) Analog Stereoids & Synthethic Substances.

Den kommande: "Velour"... fick den heta. Kommer väl upp i natt eller i morgon bitti eller så.

Allt är skapat från och med i torsdags och fram till idag. Det är roligast att lägga upp färskvara...

*** nu ska pf gå hem från jobbet! ***

Härligt Jont Olof, vi syns i Piteå! Låter bra! Kl 12:00 idag kommer ju listan på vilka som ska få lira...

Ett av mina band finns också med på Facefront:

beautiful eve

Nussan: Två jäkligt sköna låtar ni har där! Har du skrivit dem?

/JO

Kul!
De 2 låtarna som ligger ute på Facefront, har sångerskan skrivit.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-22 10:29

(om det var nå´n som lyssnade på den version av houselåten "velour" som kom upp på min mp3sida härom dagen så var det nå´t fel på filen, tydligen hade den laddats upp samtidigt som en annan låt med liknande titel och den andra låten hamnade på min sida! märkligt... men nu är det som det ska igen på http://www.mp3.com/emanuel - spela lite så supportar ni en musiker, jag är en digital gatumusikant som spelar för en slant - kostar gratis att lyssna men bannerannonsering kan ge mig en krona eller två (just nu har jag femtiotvå kronor till godo minsann, minus skatt blir det nästan en tia!)

Tjena Olof, jag är ett troget Galt-fan. Du skall dock veta att röstningen inte funkar på sidan. Den sade att jag redan röstat trots att det var osant.

Nussan, er sångare är hur bra som helst. Låten hyfsad men ni behöver bättre producent

Hälsningar
DATTAN

1
Bevaka tråden