Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v6.0 - Konstruktiv feedback på utseendet

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enkel och smidig sida. Bara en sak vad gäller färgvalet...den bruna färgen är fin och det är den blåa färgen också, men de skär sig något oerhört tillsammans. Det känns som att de bruna knapparna hör till någon annan site eller nånting. Gärna lite enhetlighet i färgerna, med olika nyanser av brunt eller blått.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-05-29 17:25

Ramen runt min fina avatar sabbar ju lite.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 20:31

Smiley:n måste fixas! Detta är akut!

Den jag pratar om är "super grin":

Kolla på ex. här så ser nu hur den "borde" ser ut

Edit: Flinet borde vara ÄNNU STÖRRE än på fcpug.se-sidan

Det står "Skapad av: <namn>" när det egentligen avser "Senast inlägg av: <namn>" på ex första sidan...för resp inlägg.

Jag gillar grafiken skarpt! Menyn och logotypen känns båda fräscha, men jag har ett par kommentarer också:

* Bakgrundsfärgen passar int ehelt och hållet med den bruna i menyn.

* Menyn är svårnavigerad. Tips är att dels göra som tei skriver i inlägg 57. Dessutom är det inte helt tydligt att man kan både hålla muspekaren över knappen och/eller klicka på den för att göra olika saker.

* Stoleken på den bruna menyn är perfekt i mina ögon.

* Storleken och utseendet på undermenyerna passar inte inm känns lite stressade.

*

är lite för stor, snygg, men lite för stor.

* Grafiken i menyn "Tråd" är gammal.

* Använder man smileys så blir det ett fult mellanrum i textraderna. (Detta är en gammal bug som det vore trevligt om det gjordes något åt).

Tack för en snygg uppdatering, trots kritiken!

Jag tycker likt många andra att allt har blivit lite för stort. Just nu har jag dragit ner storleken på texten i webbläsaren men det är fortfarande lite för stora marginaler överallt tycker jag, när man har en macbook pro 15" som är 900 pixlar i höjd blir det en massa scrollande som man gärna skulle slippa. Jag tycker dessutom att headern med logon och reklamen är något för stor, det känns ganska 2005 att ha stora headers som tar upp halva sidan, det skulle bli en mycket renare och mer back-to-basics-känsla om den var smal och minimalistisk. Men jag antar väl att ni behöver reklamutrymmet, tyvärr...

• Oregistrerad
  • 2006-05-30 07:15

Fräscht!
kan bli riktigt bra om ni som många påpekat, tightar till "luckorna" lite.
Sen undrade jag om jag var inloggad öht, det syns inte,men jag antar det eftersom det står logga ut

• Medlem
  • Täby
  • 2006-05-30 11:00

just nu är undermenyn "intabbad" en bit, vilket gör att när man ska gå in under forum måste man alltid dra musen åt höger. Om man kunde göra så att undermenyn försöker centrera sig under knappen man just gått över, blir det en mycket kortare väg att gå.

Grymt snygg uppdatering!

• Oregistrerad
  • 2006-05-31 02:08

Jag tycker texten kunde bli lite mörkare, istället för den urblekta gråhet som används nu. Och när ni anvädner större text vore det kanske lämpligt med större användarbilder, t.ex. 96x96 pixlar.

Jag vet inte om det är nytt i v6.0, men forumet ändrar på stora bokstäver till små i rubriken på ett nytt inlägg, t.ex. "FCP uppgradering" blir "Fcp uppgradering" vilket inte riktigt återspeglar vad man försökte skriva.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 13:12

Det kan vara så enkelt att en moderator varit inne och korrigerat.

Exempelvis skriver folk i still med

"dv kamera > fcp"

Detta är blir i längden sämre - mer svårläst och svårsökt.

"DV-Kamera till FCP"

Tycker jag är en mycket mer tydlig rubrik.

Erik.dv, jag håller med dig. Det är lätt att man blir för kryptisk i sitt förkortande. Men det är som vanligt en balans mellan otymplighet och otydlighet.

Nu var det ingen moderator som hade ändrat på det eftersom stora bokstäver blir små så fort man postar (lite som Words vilja att ändra på det man skriver, som visserligen går att slå av, men inte i tabeller.... *agh* )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 21:28

Fast det finns diskussioner som börjar med "Fce..." eller "FCE..." eller "fce..".

Ser i dagens (7/6-06) AB att t.o.m. Bobby, dagen han jordfästs, ställts i en vattenpöl.
Är det bara jag som får klåda av alla dessa speglingar. Tjötigt!
Måste säga det förvånar att forumet hoppade på denna fluga. (Och dessutom vad det gäller loggan, på ett sätt att perspektivet är helt loba-loba.)

/ kalle.

Bevaka tråden