Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row i vardagsrummet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-05-30 14:45

Usch å ve, det är vad jag säger om det mång-facetterade teknologi-samhället.

Vad vill man ha i vardagsrummet?
En TV är självklart. Visst har jag velat ha en ny 42" länge -men ser man till avståndet från soffa till väggen -så är 32" max.

Men det stora problemet är det som är runt TV'n.
Front Row och en Miglia känns ju riktigt skönt.
-men då måste man ha ännu en Mac vid TV'n.

och ännu en mac är ju inte billig, även om du köper en Mac Mini som då lämpar sig bäst vid en TV.

Men vad jag vill höra är ifrån er som använder Front Row och Miglia ihop i vardagsrummet. Om hur det funkar -och framförallt vad som "saknas" för att det ska kännas klockrent!

// martin

// martin

Jag kör dator mot 40 tums lcd-tv och sitter på några meters håll och det funkar
jättebra.
Så var inte rädd för en 42"a !

eller varför inte Samsungs kommande LCD-TV på 46 tum som klarar
1920(H) x 1080p(V) pixel resolution

Webläsaren och OS et känns väldigt bekant som dom använder på sinna bilder på deras hemsida

http://www.samsung.com/Products/TV/LCDTV/LNS4696DXXAA.asp

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-05-31 20:50

Hade QT klarat av subtitles så hade jag inte tvekat en sekund att köpa en Mac Mini för att bara ha i vardagsrummet. Jag gillar Front Row skarpt

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-01 20:32

Gissar på att Apple är lite smidiga och ger oss HD-kvalité filmer för lämpligt pris i iTunes "Music" Store med alla subtitles och allt lull-lull. Nej just de, alla filmbolag är ASSNÅLA och vill få sålt sina filmer för 220 - 250 kr per film! Fattar dem inte att det är därför piratkopiering finns!

Front Row fungerar rätt bra om man gör allt på Apples vis, alltså inte har rippade filmer på en server i ett annat rum eller så. Som DVD-spelarinterface är det dock hopplöst. Fjärren är givetvis snygg men det går inte att navigera sig fram genom särskilt avancerade DVD-menyer, tyvärr.

1
Bevaka tråden