Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prisvärda hörlurar?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-27 14:36

Behöver köpa nya hörlurar.

Jag ska använda dem både i datorn och till stereon.
Vill att de ska ha klart ljud och vara sköna på.
Testade någon Sennheiser som var mycket bekväma.

Jag hade tänkt mig betala mellan 500-1500 spänn. Köpråd efterfrågas.

• Medlem
  • 2003-02-27 15:20

Testa Koss portapro ihopvikningsbara hörlurar.
Dom är jag skitnöjd med,Ipoden låter grymt bra!

Koss Porta Pro, som nämndes ovan, brukar vara testvinnare när det gäller hörlurar:

Koss Sport Pro ser lite mindre kufiska ut men låter (nästan) lika bra:

Jag har Sporta Pro och dom gillar jag skarp!

• Medlem
  • Lund
  • 2003-02-27 16:43

Kan bara ansluta mig till ovanstående talare och varmt rekommendera Koss porta pro. Har haft två par och de är super! Bra upplösning och tryck i ljudet utan att låta ansträngt. Sedan gillar jag den sköna retrodesignen. Hur coola som helst. Sköna är de också. Och lätta att transportera när man viker ihop dem. Finns egentligen inget negativt förutom att de kan låta konstigt om man får in ett hårstrå i skumgummimuffen och detta lägger sig emot membranet. Väldigt lätt att åtgärda. Jag lämnade in mina på Hifiklubben och fick dem utbytta. När samma sak hände igen fick jag veta av en annan säljare att det troligtvis var ett hårstrå och visst var det så... Men detta är inget som händer dagligen och inget som talar emot ett köp. Det är välinvesterade penger.

• Oregistrerad
  • 2003-02-27 16:51

Happ..

Visst KOSS lurarna som nämns låter helt ok...

Själv är jag grymmt nöjd med mina Philips SBC-890

Bekväma och låter ruggigt bra...

Klipper in lite teknisk jargong från Amazon.co.uk..
---
Type: Dynamic
Acoustic system: Open
Speaker type: Mylar dome
Magnet circuit: Neodymium
Voice coil: CCAW
Speaker size: 50 mm
Frequency range: 5 - 30 000 Hz
Impedance: 32 Ohm
Sensitivity: 106 dB
Max. power input: 1500 mW
---

Priset på dessa varierar från plats till plats och kan vara
allt mellan 595:- och 995:-, själv gav jag 795:- för min drygt ett år sedan..

Har ett gäng lurar från olika tillverkare(AKG-K401, Sennheiser HD-570, Koss SportaPro osv.) men de lurar
jag alltid återvänder till är mina Philipsar..
---
/Samuel

• Oregistrerad
  • 2003-02-27 17:08

Testa ett par Sony också innan du bestämmer dig!

MDR-V600, bra studiolurar - kostar 1195:- hos sonicinside.com

Somliga är gjorda utav pengar
Fast, det är ju sant, jag vill ju inte ha sådanna stora "muffar" såvida jag inte sitter hemma och leker

/G

• Oregistrerad
  • 2003-02-27 23:29

Jag är mkt nöjd med mina AKG K270 som man kan använda i timmar utan att känna att man har dem på, samt för ljudet förstås. Helt underbart. Ingen aning om svenska priser dock, mina kostade motsvarande ca. 800 SEK förra våren.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-27 23:40

Visseligen har har alltid ogillat Philips produkter men hörlurar och teve det kan de verkligen tillverka. Philips lurar är helt klart extremt prisvärda.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Somliga är gjorda utav pengar
Fast, det är ju sant, jag vill ju inte ha sådanna stora "muffar" såvida jag inte sitter hemma och leker

/G

Sennheisers trådlösa är kalasbra.
Muffarnas storlek är inte så avgörande för min del - brukar vara ganska flexibla - om man säger.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Nurell:
Sennheisers trådlösa är kalasbra.
Muffarnas storlek är inte så avgörande för min del - brukar vara ganska flexibla - om man säger.

Visst är dom det men skulle vilja passa på och tipsa om att lägga till någon hundralapp från modell AS30 till AS45 för att slippa klydd med batteribyte då AS45 laddar direkt i sändaren.

[ 28. februari 2003, 00:24: Meddelandet ändrat av: Mac Bettan ]

Jag har dom här http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/produkte_kopfhoerer_dj_04974/$file/04975_pro_2.jpg och är otroligt nöjd med dom
Sennheiser 280 pro ca 1500:-
grymt ljud

Det var dom här jag menade

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: keysendal:
Jag har dom här http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/produkte_kopfhoerer_dj_04974/$file/04975_pro_2.jpg och är otroligt nöjd med dom
Sennheiser 280 pro ca 1500:-
grymt ljud

Precis - desutom är muffarna lagom stora.
Jag har samma och har alltid tyckt att muffstorleken varit perfekt. One size fits all - lixåm.

Precis! och sen så ger dom ett grymt ljud både på bärbart och i hemma anläggningen

• Oregistrerad
  • 2003-02-28 00:55

Jag har ett par studiohörlurar, som funkar utmärkt till det mesta. När man har de på sig vill man inte ta av dem. Sedan tycker jag det är en fördel att de inte färgar ljudet så mycket, som till exempel koss-lurarna gör.
De som jag har heter Beyer-Dynamic DT 250. Finns att köpa i musikaffärer för ca 1700.
Prova dem! De är skönare än något jag har haft på mig. Tillverkade för att musiker ska kunna spela in en hel dag utan att märka att de har lurar på sig. Och det gör man inte förrän man tar av sig dem och börjar sakna känslan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-01 00:38

Hmmm.... nu blev det plötsligt ännu svårare att
välja!

Tack för alla tips! Får ge mig ut i återförsäljar-djungeln med dem.

1
Bevaka tråden