Mnja... om jag tittar på nyheterna på SVT så har man skrotat BetaSP och gått över till DVC Pro 25 - drama och annan programproduktion kör DVC Pro 50 - finns förmodligen inte kvar en endaste standardbeta eller BetaSP-redigering. Redigeringen är på Avid NewsCutter eller Avid Mediacomposer.
Däremot så har säkert DigiBeta flera år kvar innan det är slut. Kan du lista samtliga prylar, speciellt vilken optik som finns till kameran och model på zoomhandtaget. Det finns en del frilansare som kan vara intreserade så berätta mer ingående om alla prylarna, vilka var förra ägarna t.ex.
Att en BetaSP redigering skulle kosta 400.000 tycker jag låter uppåt väggarna fel, men OK börjar man lägga till riktiga monitorer, osciloskop, colorcorector, seaportmixer, en 800 SONY editor, 2 recordmaskiner, ljudfördröjare till den analoga ljudbordet som ska funka till SONY´s digitala mixer, bra studiohögtalare och en player och som nästan nytt ja då närmar vi oss ett högt belopp.
Optiken kan som ny vara värt en del, en riktigt bra zoom kan trilla iväg bortåt 120.000 ( Canon TV-Zoom J8 / J9 / J11 - en av dom men jag e så kass på modellbeteckningarna ). Som sagt vad... jag vet nog några som vill vara med och bjuda så berätta...
OM "redigeringspulten" har 2 rattar för jog/shutle och 3 fönster för tidkoderna så lär du inte få mer än skrotvärdet för den... finns inga reservdelar kvar hos SONY. (började tillverkas 1984). OM den har 1 så kan det vara en SONY 800 eller 900 editor och den kan du nog få hyfsat för.
Olle