Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

x11 på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag skulle vilja installera x11 på min MacBook Pro. Jag har kollat runt och det står att det ska finnas på DVD-skivorna man fick till men jag hittar det inte? Finns det någonstans där man kan ladda ner den? Jag har kollat på Apples men de verkar bara ha PPC varianten uppe.

Är osäker på detta, men har fått för mig att X11 ej finns för Intel-macar än.

Ska finnas via installationsprogrammet på DVD:n du fick med.

OM X11 inte finns till Intelmacar så vore det djupt tragiskt, för mig åtminstone.

Någon som vet med säkerhet?

Nu har jag ingen MBP, men det brukar finnas som ett alternativ om man gör en anpassad installation av Mac OS X. Har du testat det?

Edit: Kände inte till att det kanske inte fanns för Intel-macar.

Jo, det ska finnas på installations-CD:n till intelmacar. Finns tydligen en bugg i det vars fix man kan finna här.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-06-01 11:49

X11 finns på DVDn, man kan välja att installera det under installationen men ska också finnas en pkg-fil antar jag.

Det ska allafall finnas på installationsdvdn.

Phew, så det funkar... Dåså, då kan jag återgå till att spara ihop till en Macbook, i stället för att bränna allt på öl som jag skulle ha gjort om X11 inte funkat. Om nu bara The Mathworks skulle sätta lite fart på sina programmerare så....

Ursprungligen av Leftrustle:

Phew, så det funkar... Dåså, då kan jag återgå till att spara ihop till en Macbook, i stället för att bränna allt på öl som jag skulle ha gjort om X11 inte funkat. Om nu bara The Mathworks skulle sätta lite fart på sina programmerare så....

Mathworks det e MatLab va? Det skulle jag också vilja installera. Jag har kört på XP bara för den...

Ja, det är Matlab. Som jag fattat det, efter en halvtimmes sökning på nätet, så funkar Matlab utan Java-skräpet bra på Intelmacarna. Men om man är beroende av Java-gränssnittet så går det sämre då Javamotorn inte fungerar alls på Intel. The Mathworks arbetar på en lösning, men ger ingen tidsplan.

Kan dock meddela att, efter tester på en polares Macbook Pro, Mathematica är ruggigt snabbt på Intelmacar. Och att köra Mathcad via Win XP i Paralells också funkar bra, snabbare än Virtual PC som jag använder nu.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-06-01 14:01

jag skulle också vilja få ett bra stöd för flera processorer i matlab...

1
Bevaka tråden