Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka mail med mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går utmärkt att ta emot men när jag ska skicka något så händer ingenting.

Någon?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 15:40

Vad har du för internetleverantör och vad har du fyllt i för SMTP-server (utgående mail).

.mac
Det har fungerat alldeles utmärkt tills för några dagar sedan då det var tvärstopp på utgående.
Min internetleverantör är Net at once.
Allt annat som rör nätet, in och ut fungerar precis som det ska.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 08:47

Jag skulle använda mig av leverantörens SMTP-server (utgående server) istället. smtp.netatonce.net
Min erfarenhet av internetleverantörer är att ibland fungerar det att använda vilken SMTP som helst för att nästa gång man ska skicka så vill de att man ska använda deras server. En smula lynnigt alltså.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 22:43
Ursprungligen av acke:

Jag skulle använda mig av leverantörens SMTP-server (utgående server) istället. smtp.netatonce.net
Min erfarenhet av internetleverantörer är att ibland fungerar det att använda vilken SMTP som helst för att nästa gång man ska skicka så vill de att man ska använda deras server. En smula lynnigt alltså.

Jag har också .mac, dock inga problem. Däremot studsade min e-post i vissa fall när jag skickade från min .mac-adress, och min ISP:s SMTP-server. Mottagaren misstänkte väl spoofning!

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-05 16:25

Nå, hur går det?

Det går inte

Jag har gjort följande;

1 Reparerat hårddisk
2 Reparerat befogenheter
3 Kastat alla mailinställningar

4 Gett upp.
5 Använder min http-mail på dot-mac

Tack ska du ha för visat intresse

MVH

Prova ackes förslag om SMTP-inställningarna för det är det som är problemet kan jag nästan garantera.

Att reparera behörigheter och andra hårddisk-fixande funktioner för att komma till rätta med detta problem är ungefär som att sätta på plåster på skallen för att lindra sin huvudvärk.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-07 18:58

Isåfall ska det vara: smtp.netatonce.net (så slipper du leta)

Tack tack men

ingenting hjälper

deppar

Jag har i princip samma problem. För ett par dagar sen flyttade jag hem till mor&far eftersom jag ska sommarjobba här på orten. Att skicka mejl via Mail har inte varit några som helst problem innan, men nu efter flytten lyckas jag inte få till det. Oavsett vilket av mina tre konton jag förösker skicka från får jag bara felmeddelande angående servern. Att ta emot är inga problem. Jag kör just nu också via webmailen, men är tacksam för förslag på lösning.

1
Bevaka tråden