Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb är det segt eller?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lagt upp bilder genom iweb på vår lilla dotter - nu har ett flertal släktingar klagat på att det är segt, tar lång tid att ladda upp. Dessa har alla PC - Windows, troligtvis IE

Kan man göra något åt detta, eller är det ett välkänt problem.

Tips tack

Ingen som varit med om segheten?

Ska man dra ner bildernas storlek kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 23:22

Jo, min brorsa stör sig på att hemsidan jag gjorde med iWeb laddar segt. Har inte provat att dra ner bilderna, men de jag hade med var redan ganska små. Tror det är något annat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-01 23:26

iWeb har väl den nackdelen att den skapar rätt tunga grafik-filer som kan ta tid att läsa in. Tror dock att de snabbade upp den biten i 1.1-uppdateringen som släpptes för ett tag sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-06 13:12

Tänk på att iWeb skapar bilder av typsnitt som inte är standard för webben, vilket kan innebära att all text också är bilder!

Vänligen, Ylan

Ok. det låter som iweb inte är något att jobba med - finns det något annat alternativ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 19:41

Alternativet är att använda typsnitt som är standard för webben. Det finns ju många typsnitt som är snygga, men som inte finns på alla datorer. Då visas de inte korrekt (antar att webbläsaren tar ett annat typsnitt helt enkelt). När du väljer typsnitt kan du välja ur mappen webb!

Man kan ju tycka det vara värt med ett specialtypsnitt för en rubrik t. ex. Då behöver man inte bekymra sig. iWeb fixar det automatiskt, men säger inte ifrån om du gjort all text på hela sidan till en bild, och då blir det givetvis tungt!

Vänligen, Ylan

Jag kör enbart deras templates, är det bättre att köra en egen och ta ett typsnitt för webben; -vilka är dessa förresten?

Jag kör hellre standard typsnitt än att det blir segt som sirap för mina släktingar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 12:54
Ursprungligen av draags:

Jag kör enbart deras templates, är det bättre att köra en egen och ta ett typsnitt för webben; -vilka är dessa förresten?

Jag kör hellre standard typsnitt än att det blir segt som sirap för mina släktingar

Om du väljer Format, Font, Show Fonts eller Äpple-T, kommer typsnittsväljaren upp, och om du rullar ner i vänstra spalten, Collections, finns det en samling typsnitt för webben!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-01 23:56

Är det bara jag som saknar den gamla webbfotoalbumversionen som fanns i de äldre versionerna av iPhoto? iWeb är en j*kla dynga, tycker jag. Segt som sirap.

1
Bevaka tråden