Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundtrack pro laggar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har problem med att allt laggar, att det går segt. Vi har provat några alternativ med filmfilerna och provat olika kompremeringar men det verkar inte spela någon roll.

Datorn spec är följande:

G4 867mhz - 1gb minne M-audio USB 1 ext. ljudlåda

Någon som kan ge några tips på hur vi kan komprimera för att få en filmsnutt som är snabb jobbad.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-02 09:52

Min erfarenhet av STP är att det är grymt resurskrävande. Speciellt RAM. Men det borde ju fungera okej med 1gb. 867Mhz är väl också lite i underkant för STP. Det slukar som sagt väldigt mycket dator.

"Apple Loops" är nog boven i laggandet. De program som använder "Apple Loops" är alltid resurskrävande just för att de i realtid måste fixa både tempo och tonart på alla loopar. Det man skulle kunna göra för att förbättra prestandan är att exportera looparna (var för sig eller ihop) i Soundtrack och sedan lyfta in dem igen som "rena" ljudfiler som inte behöver realtids-anpassas.

Antingen det eller så en bättre dator....just GarageBand och Soundtrack Pro behöver stark hårdvara för att flyta smidigt.

Hur många spår med Apple Loops handlar det om ungefär i era projekt? 2, 5, 10 eller fler?

• Oregistrerad
  • 2006-06-02 11:02
Ursprungligen av Martin Pettersson:

"Apple Loops" är nog boven i laggandet. De program som använder "Apple Loops" är alltid resurskrävande just för att de i realtid måste fixa både tempo och tonart på alla loopar. Det man skulle kunna göra för att förbättra prestandan är att exportera looparna (var för sig eller ihop) i Soundtrack och sedan lyfta in dem igen som "rena" ljudfiler som inte behöver realtids-anpassas.

Antingen det eller så en bättre dator....just GarageBand och Soundtrack Pro behöver stark hårdvara för att flyta smidigt.

Hur många spår med Apple Loops handlar det om ungefär i era projekt? 2, 5, 10 eller fler?

det stämmer inte i Logic pro för min del i alla fall...de gånger jag använt apple loops i Logic har inte min dator sackat något nämnvärt, däremot känns garageband mer krävande än Logic men jag har en gammal version av Garageband iofs

Jag använder också Logic Pro och håller med om att det känns som att "Apple Loops" drar mindre kraft där än i GB och Soundtrack. Jag vet inte vad det beror på, men jag håller med.

1
Bevaka tråden