Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sajt som hittar musik - artister sammanlänkas, var finns den?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kom ihåg en sida som jag hittade för några år sen. Om man sökte på ett band, till exempel "Nine Inch Nails" så kom den upp i ett "universum" av grupper och artister.

Just Nine Inch Nails är ett stort band, och presenteras i en "bubbla". Från/till den går linjer till andra, besläktade och liknande band (för Nine Inch Nails är Marilyn Manson och Ministry nära, till exempel).

Söker man på The Cardigans hittar man bubblan - men den är mindre än Nine Inch Nails, eftersom de är (i alla fall i USA) mindre kända. Gillar man The White Stripes hittar man kopplingar till Led Zeppelin, väljer man att "åka neråt" kan man hitta The Hives.

Svårt att förklara, men den ger riktigt bra resultat! Har man två band man gillar, som båda är ihoplänkade med ett annat (kanske för en själv okänt) band, kan man vara så gott som helt säker på att man skulle uppskatta bandet.

Det är alltså byggt som ett universum (dålig beskrving, men det bästa jag kommer på) och det är ihopbyggt som ett spindelnät, håller man musen över en bubbla kan man se kort info om bandet osv.

--> Ja, det är det bästa jag kan förklara tjänsten (som är gratis). Jag saknar den verkligen. Problemet är att jag inte kommer ihåg adressen!

--> Om någon förstår vad jag svamlar om, skriv gärna adressen till sajten (eller någon snarlik), som är precis och verkligen gör det den är tänkt till - att ordna och sammankoppla band som är lika.

Tack på förhand!

Tack så jättemycket - liveplasma.com var den jag menade! Kollar upp och bokmärker de andra också. Jag bugar och bockar inför ditt snabba svar

  • Medlem
  • 2006-06-03 23:54
Ursprungligen av disposable:

Tack så jättemycket - liveplasma.com var den jag menade! Kollar upp och bokmärker de andra också. Jag bugar och bockar inför ditt snabba svar

Tacka inte mig, tacka Google!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 12:35
1
Bevaka tråden