Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera kanaler till Garageband?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat spela in poddradio med nya Garageband, och fick blodad tand. Blev dock något ledsen när jag hade bjudit in gäster och det visade sig att Garageband bara kan spela in från en ljudingång åt gången. Jag hade nämligen tänkt ta in ett spår från en mick på ett externt billighetsljudkort och ett spår från den inbyggda mickingången (kör f n en Macbook). Det hela slutade med att vi fick spela in från den inbyggda micken i locket på datorn, med därpå följande oljud. Ett annat stort problem är att det inte går att mixa ned mer högljudda talare.

Så här kan det inte fortsätta, så jag känner mig tvungen att köpa ett externt ljudkort med flera ingångar. Klarar Garageband av att spela in från flera ingångar samtidigt, i skilda spår?

Och vilken hårdvarulösning ska jag ha? Den måste vara extern, och helst så billig som möjligt. XLR är förstås en kul bonus, men inte absolut nödvändigt om man sparar pengar på det. Två ingångar är ett minimum, en eller två fler desto bättre.

Tacksam för kloka råd.

jo garageband stöder upp till 8 samtida inspelningar tror jag. iallfall iLife 06 versionen

vill du ha billigt med dubbla xrl kan du ju checka in presonus inspire.
m-audio gör en del billiga kort också

  • Oregistrerad
  • 2006-06-05 16:38

Det är väl stereo in på macbooken antar jag? så det borde gå att köra in 2 kanaler i allafall. själv så har jag ett mixerbord som jag kopplat till datorn. då är det bara att spela in en mic på höger och en på vänster kanal. Det funkar i alla versioner av garageband. dock så måste du välja vilken kanal du ska spela in via i garageband

1
Bevaka tråden