Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
He he jag vet inte... jag slog på FileVault och den tog mer än 20 GB även fast jag hade under 100 MB bland mina bilder o dokument. Så jag tog bort det och kör med en lösenordsskyddad .DMG istället.
He he jag vet inte... jag slog på FileVault och den tog mer än 20 GB även fast jag hade under 100 MB bland mina bilder o dokument. Så jag tog bort det och kör med en lösenordsskyddad .DMG istället.
Skivverktyg - Arkiv - Ny - Tom Skivavbild
Välj vart plats, storlek, AES 128 som kryptering, läs/skrivbar sedan skapa
När du sedan får välja lösenord, kryssa ur kom ihåg lösenord.
Skivverktyg - Arkiv - Ny - Tom Skivavbild
Välj vart plats, storlek, AES 128 som kryptering, läs/skrivbar sedan skapa
När du sedan får välja lösenord, kryssa ur kom ihåg lösenord.
Välj "Gles avbild" istället så får du en DMG som blir större allt eftersom du fyller den med information..
ojoj, lyckliga du. Jag har omvänt problem... Jag har aktiverat FileVault men jag vill avaktivera men då kräver 4984 GB ledigt utrymme för det. Någon som vet hur det går att fixa?
ojoj, lyckliga du. Jag har omvänt problem... Jag har aktiverat FileVault men jag vill avaktivera men då kräver 4984 GB ledigt utrymme för det. Någon som vet hur det går att fixa?
Jo, det uttrymme som anges är ju uppenbart fel. Jag hade samma problem förut på 40 gb ibook. Jag tog bort lite filer eftersom och till slut gick det att köra. Hade väl ca 8 gb ledigt då.