Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömmande media

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-03-01 18:22

Har hamnat i ett projekt som innefattar strömmande media, främst musik (typ webbradio), och måste nog sortera ut begreppen lite. Det var ett tag sen jag jobbade med just det här, då var det nästan bara Real som gällde och jag antar att det har hänt en del sen dess.

Letar efter bra guider till streamingsajter som tar upp den tekniska biten, på ganska avancerad nivå.

Någon som har erfarenheter inom området?

Vad är bäst för att strömma? Quicktime? Flash MX? Real? Shoutcast? Vad kräver det, prestanda- och bandbreddsmässigt?

Som sagt, personliga erfarenheter eller bra sajter som tar upp området ingående eftersökes.

Jag antar att du vill sätta upp en "playlist" som snurrar i en viss loop. Enkel och billig lösning är QT Streaming Server (Mac OS X) eller Darwin Streaming Server (W2K/Linux/BSD), som använder icecast-protkollet över http. Icecast är en slags de facto-standard för strömmande mp3. Har fungerat bra i enklare tester, både med iTunes/QT Player och Winamp. Med lite magi kan du bygga webbgränssnitt som aktiverar klientens förvalda strömmande mp3-klient, oavsett plattform.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-03 13:38

vad ska hända i detta projekt? mer än att det skall vara strömmande ljud?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2003-03-03 14:59
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: chrisse:
vad ska hända i detta projekt? mer än att det skall vara strömmande ljud?

det ska sändas musik i strömmande format över webben. planeringsfas än så länge, förmodligen ganska hemligt också. letar teknikmöjligheter och kollar kostnader för att kunna få en fin helhetsbild.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-03 17:27

Jag jobbar på ett företag som heter Qbrick och vi är ledande i Norden på streaming media.
Vi kan hjälpa er med detta. Du kan väl höra av dig till mig på christofer.ericson@qbrick.com så kan vi snacka vidare.

://chrisse

1
Bevaka tråden