Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SoundBlaster Live! 5.1 + PowerMac G4?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har ett SoundBlaster Live! 5.1 PCI-kort som jag haft i min PC förut, men tänkte trycka i det i min PowerMac G4 Gigabit Ethernet, men såg då att PCI-slotterna var längre än kortet, tänkte att det var kanske för förlängda PCI-kort eller något sådant, eftersom de första "piggarna" passade ju fint med dem på kortet.

Tryckte i det, men OS X verkade inte hitta det. Är det bara vissa ljudkort som fungerar under Mac? Fungerar alltså inte mitt SoundBlaster?

/HP

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 01:07

Finns inga drivers till detta och du kommer till 150% inte få koret att fungera, iaf inte perfekt. Om jag ens tror alls tyvärr

Ursprungligen av 20Hz:

Finns inga drivers till detta och du kommer till 150% inte få koret att fungera, iaf inte perfekt. Om jag ens tror alls tyvärr

Ok, tack, då vet jag det.

creative hade drivare till macos 9 om jag minns rätt, de lovade drivare till macos x i något år innan de helt lade ner den avdelningen.

det finns projekt (kopplade till osx86) som försöker tåta ihop drivare till sb live!-chippet (emu10k1) men jag vet inte hur bra de fungerar eller om det ens fungerar alls på en ppc-maskin.
det är ett av de chippen med bättre stöd än de flesta i andra opensource-os så det är väl ingen omöjlighet att någon lyckas/orkar pilla igång något vettigt...

1
Bevaka tråden