Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt internet för PC via Airport

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-06 22:43

Har fått en "Hem-PC" ( inget Mac-alternativ men det är en annan historia ), en Dell Inspiron 9400 med "extra allt".

När jag ansluter till mitt Airport nätverk får jag bra signalstyrka och hastighet 54Mb. Jag kommer dessutom ut på internet via mitt bredband på 24Mb (17Mb i realiteten enligt Tptest ). Men hastigheten är för pezen 6 Mb ( enl Tptest ) och dessutom upplever jag uppkopplingen som långsam ( kollar jag aktivitetshanteraren så används <1% av anslutningen ?!). Att ladda ner en fil tar evigheter ( ex VLC på 8 MB tog 5 min med en hast på 20 kb ).

Jag har McAfee Security Center aktiverat. Kan det slöa ner anslutningen?
Vad kan det annars vara?

Varför måste PC vara så besvärligt? Varför kan Apple inte skaffa ett avtal med Statskontoret så att man kan få en Mac som Hem-PC?

• Medlem
  • TÄBY
  • 2006-06-07 22:30

Det är inte stako som är problemet i regel, kanske en del ställen skyller på det bara för att slippa ta i sånadära konstiga datorer som dom själv inte vågar använda.

Om du bara har datorn innanför någon typ av skydd som en AirPort med NAT aktiverat så räcker det ofta med bara ett enkelt virusskydd utan en massa tjafs som brandvägg sådant brukar skapa fler problem än skydda mot. Visst nu kommer en bunt skriva att man inte alls kan köra utan Advance Enterprise Security Internet Protecktion Center eller vad nu alla såna program heter. Men jag känner en galen kille som inte har något antivirus-program (Windows 2000) som kör bara med NAT (hemma router) utan några brandväggfunktioner mer än det skydd som NAT ger, trots det så klarar han sig från virus.

Något du bör testa är hastigheten om du kopplar in Dellen med en kabel mot Airport

1
Bevaka tråden