Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XP vs. OS X-video

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-07 01:28

http://www.idg.se/ArticlePages/200605/30/20060530183722_PFA/20060530183722_PFA.dbp.asp

Vad tycker ni? Nån mer än jag som känner ett starkt förakt mot den där bruden. Verkar nästan som om hon fick 500kr av MS för varje uttalande hon gör tycker jag :P. Men jag kanske är alldeles för subjektiv i min åsikt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-07 01:34

Haha! Det där var det löjligaste jag läst på länge.

EDIT: Kollade videon nu också. Och ja, hon har ju inte riktigt alla indianer i kanoten den där tjejen.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-07 01:38
Ursprungligen av xevve:

Haha! Det där var det löjligaste jag läst på länge.

Du kände inte ironin i mitt inlägg eller?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-07 01:43
Ursprungligen av xtimmyx:

Du kände inte ironin i mitt inlägg eller?

Huh?! Alltså, det var inte det DU skrev som var det löjligaste jag läst på länge, det var det som stod på sidan du länkade till som var löjligt

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-07 01:47
Ursprungligen av xevve:

Huh?! Alltså, det var inte det DU skrev som var det löjligaste jag läst på länge, det var det som stod på sidan du länkade till som var löjligt

Haha ok. Jag tyckte väl du var lite sur för att hänga på 99mac. Folk här brukar ju vara så trevlig annars :D. Haha.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 10:21

Får de betalt för att sitta sådär?

Katastrof...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-07 11:47

Programledaren: "Har OS X andra kvaliteter som Windows inte har?" Duh!

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-06-07 12:25

Jag blir så trött på IDG.

Sånt här är så fruktansvärt pinsamt. Det är för mig helt ofattbart att de inte själva inser att de bara gör sig till åtlöje.

Det som är så synd i det hela är att "Svensson" ser IDG som en auktkoritet och köper mycket av det skitsnack de säljer.

Senast redigerat 2006-06-07 12:41
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-07 12:33

Macworld-snubben har ju tyvärr inte några intelligenta svar på PC-För alla-tjejens korkade frågor.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 15:18

Vad är det för en dum kärring? Säkerheten har väl inte försämrats ett dugg?

Men det roligaste av allt med de här programmen är att istället för att skriva ut en URL som de tipsar om i text, så ställer sig programledartönten och bokstaverar samt upprepar URLen för att folk ska hinna med att snappa upp den. Vafan liksom?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 15:54

Ja, alltså allvarligt vad menar hon? Och varför är det ingen av de andra gökarna som frågar henne vad hon menar? Enligt det här verkar ju windows vara säkrare än os x nu för tiden.
Är det bara jag som missat det eller?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-07 16:12

Ja jag tycker också hon verkar ta i lite väl häftigt och börjar yra om att OS X stora feature (säkerheten) är helt försvunnen nu, och MacWorld-snubben säger ju inte ett ord mot henne.

men doh... nu fattar ni kanske hur mycket maccare yrar också exakt samma sak...

Hmm, för det första så kan artikelförfattaren inte ens stava.

Citat:

När tidningen MacWorld jämförde Windows XP och OS X visade det sig att Windows i flera testet var snabbare än Apples operativsystem.
- Det visar att Apple inte längre kan förlita sig på sin gamla värden, där de använder Power PC-processorn.

För det andra så vet "IT-panelen" inte vad de pratar om. Att windows kan konvertera en bild snabbare eller att man får ett par fps mer i spel spelar inte så stor roll när användargränssnittet är så segt, för det är ju trots allt det man måste stå ut med när man arbetar med datorn.

Som en ny Mac anvandare maste jag saga att redan efter nagra veckor sa aer jag HELT imponerad och Windows miljon kaenns 'Sooo 5 minutes ago".
Jag kopte inte min iMac for prestanda, jag kopte for Performance. Exempelvis klockrent graenssnitt mellan programmen. Enkla installationer, super support i Mac affaeren samt Mac Support (USA), kompletta applikationer som medfoljer. (Inget skit som med min Windows PC. Vem vill ha Microsoft Works !!??)

3 PC och en laptop kvar i familjen ...Julklappslistan spikad for de naermsta aaren.

Christer i Texas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 23:19

Jag hoppas "panelen" gör vettigare saker till vardags för det där borde man verkligen inte få betalt för. Märkligaste grejen jag sett på en "seriös" site.

• Medlem
  • 2006-06-07 23:24

Det enda man kan beskylla inslaget för är väl egentligen att det är ofattbart ytligt. Personerna verkar inte vilja vara där. Kvinnan i panelen häver ur sig något om säkerhet som kan vara relevant, men det förklaras ju inte. Kommer man med ett påstående så måste man ju ha ett exempel eller en källa. Bortsett från den något mer aggressiva kvinnan verkar de andra smått rädda att försvara sin ståndpunkt, förutsatt att de har någon, vilket gör "panelen" helt meningslös.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-06-07 23:29

Det är bara att ignorera PC för Alla. Varje vecka så säger dessa inkompetenta människor någonting galet, bara så att folk klickar på rubriken, och IDG får lite mer reklampengar.

Hela IT-sverige vet att dem inte kan någonting... bara att ignorera dem.

Usch, det var det dummaste jag någonsin hört... Kvinnan som klankar ner på OS X och påstår att Windows är säkrare är ju helt absurd. Herregud säger jag bara...

Hon säger inte att windows är säkrare, hon säger att osx inte är helt bombsäkert längre.

Nej, hon säger att OSX's "stora feature" eller fördel, säkerheten, inte är gällande längre.
Lägg märke till att hon uttryckte det som att det var den enda fördelen. (singularis)
Förutom den missen vet hon inte vad hon snackar om, hon har kanske läst ett par missvisande rubriker och låtsas ha kunskap som stödjer dessa.

Ok, jag är lite elak nu, det brukar jag inte vara ...
.. men det var ju helt kass och jag överdriver verkligen inte.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-15 00:47

Fy fan va dåligt! Det lägsta jag sett på länge, dessutom va det 3 über-WIndows-nörds mot en liten försvarslös Macman.

1
Bevaka tråden