Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta program

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 22:59

Är helt ny på mac och det mesta flyter på bra. Har dock problem att få igång nedladdade program, får oftast en folder med massor av olika filer. Vet dock ej vad mac kallar de filer som startar själva programet eller gör man på något annat sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 23:08

Kanske lättare om du skriver vilket/vilka program det handlar om alt. vad det är för filer du har.

Oftast räcker det med att dra-och-släppa en ikon i program-mappen så är det klart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-07 23:12

Ofta får man ner en skivbild (.dmg) som monteras (ungefär som att sätta in en cd-skiva) när du dubbelklickar på dem. Sedan brukar man få dra programfilen, den fil med programetsnamn till din programmap i Finder. När du sedan skall köra programet så kan du dubbelklicka på programmet i din programmap i Finder. Ifall detta inte hjälper så utveckla vad du har problem med, ge exempel vilket program fungerar inte, och var är det nerladdat mm? Lycka till.

(Skit oxå, två igen)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 23:15

Kan även prata gott om ett program som heter himmelbar som finns som gratis på versiontracker.com - sök på himmelbar, då kommer det upp i listen längst upp - därifrån i en drop-downmeny kommer programmen - listigt

Tangen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
Ursprungligen av Tangen:

Kan även prata gott om ett program som heter himmelbar som finns som gratis på versiontracker.com - sök på himmelbar, då kommer det upp i listen längst upp - därifrån i en drop-downmeny kommer programmen - listigt

Tangen

Om man vill göra något liknande utan att installera ytterligare ett program så kan man dra programmappen och lägga den brevid papperskorgen. När man vill ha upp listan på alla program ctrl-/högerklickar man bara på ikonen och så får man upp alla program. Listigare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 23:27
Ursprungligen av pertoyra:

Om man vill göra något liknande utan att installera ytterligare ett program så kan man dra programmappen och lägga den brevid papperskorgen. När man vill ha upp listan på alla program ctrl-/högerklickar man bara på ikonen och så får man upp alla program. Listigare?

Dåliga vanor från mig kanske - jag ska testa om jag gillar det bättre är du min nya guide i program träsket

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 23:25

Tackar!
Är glad att jag funnit mac som dator och minst lika mycket er på 99mac, underlättar Kraftigt!

1
Bevaka tråden