Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Otursförsäkring på datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-08 11:53

Jag undrar om någon av er känner till någon bra oturförsäkring på datorn. Solid är bra men man kan bara skaffa de om man har handlat dator i butik som sammabarbetar med de t.ex. Kullander. Men de måste väl finnas någon annan?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 13:06

Samtliga ÅF i Sverige kan erbjuda allrisk i samband med finansiering. Oftast en mycket bättre försäkring än en separat tecknad. När du väl behöver använda försäkringen, tex vid stöld ur bil, får du snabbt en ny dator. Inget tjafs med polisanmälningar och utredningar.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Samtliga ÅF i Sverige kan erbjuda allrisk i samband med finansiering. Oftast en mycket bättre försäkring än en separat tecknad. När du väl behöver använda försäkringen, tex vid stöld ur bil, får du snabbt en ny dator. Inget tjafs med polisanmälningar och utredningar.

Hur fungerar det när man har saker som försvunnit ur sortimentet?
Hur är det med självrisk o värdeminskning?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 19:03
Ursprungligen av Code Red:

Hur fungerar det när man har saker som försvunnit ur sortimentet?
Hur är det med självrisk o värdeminskning?

Du får en motsvarande ny maskin av befintlig modell. Ganska omgående, dessutom. Detta gäller i alla fall Apple Finance, Siemens, DeLageLanden, Resonia och Wasa Kredit.
Naturligtvis går det att avtala bort...vilket får anses vara korkat.
Fördelen med finansbolagens allrisk är att man kommer igång med arbetet snabbt.
Självrisk och värdeminskning är olika beroende på vem och hur man avtalar mellan ÅF och finansbolag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-08 13:08

Annars kan du säkert lägga till en sk. Drulleförsäkring på din hemförsäkring som då täcker in alla dina apparater om du skulle tappa dem i golvet eller liknande.

  • Medlem
  • 2006-06-09 00:38

Problemet är att jag har redan köpt min MacBook Pro och köpte din via AppleStore. Därför måste jag nog välja något seperat alternativ. Var i kontakta med SOLID som kullander&kullander här i malmö använder sig utav, men de går inte att teckna avtal med de

1
Bevaka tråden