Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webkit formknappar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-08 22:16

Installerade precis senaste nightlyn av Webkit och fick en obehaglig överraskning. Formulärknapparna ser ruskigt illa ut, IE-style på dem numera

Screenshort:
www.rambler.se/~lundh/webkit.png

Den undre är Webkit, den övre safari i 10.4.6

Läste lite i blogen som som jag förstod det är det något som är tänkt att vara kvar och att fler formelement skall genomgå samma förändring. Jag hoppas verkligen att någon här vet bättre, så otroligt fult som det är.

Edit: stavning

Det är den som designat sidan som du är på som lagt in egengjorda knappar. Webkit och safari kommer alltså fortfarande ha kvar standardiserade OS X-widgets. Inget att oroa sig för alltså.

• Medlem
  • Ale
  • 2006-06-08 22:21

Okej, så sätter man ingen css-stil till knapparna ser de ut som vanligt men ändrar man i hur elementet skall visas ändras det i Webkit numera också?

Ursprungligen av Lundh:

Okej, så sätter man ingen css-stil till knapparna ser de ut som vanligt men ändrar man i hur elementet skall visas ändras det i Webkit numera också?

Precis, samma sak gäller med textfält.

Även om det är fulare är detta en välkommen förändring för webbdesigners som får krav på sig att ha samma utseende på en webbsida oavsett plattform. Som det är nu kan det skära sig rätt rejält om man har en väldigt "platt" design och så kommer dessa Aqua-knappar och studsar upp i ansiktet på en.

• Medlem
  • Ale
  • 2006-06-09 09:21

Det är jag fullt meveten om, jag håller på med webbdesign själv. Det handlar mest om att jag blev förvånad då jag var van att se aqua-kanpparna i webkit samt att jag föredrar de knapparna, framför css-stylade knappar. Hoppas nu verkligen inte att dom får för sig att ändra <input type="File"> också, den har överlägsen funktionalitet i Webkit så om något hoppas jag de andra härmar den.

1
Bevaka tråden