Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac intel tar lång tid att stängas av.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppstarten på min intel mac är läskigt snabb men det tar nästan en hel minut att stänga av den. vad gör datorn när den ska stängas av?

Den kanske gör så det går snabbt att starta

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 12:53

Stäng inte av datorn då. Låt den gå i vila bara.

Ursprungligen av Kellogs:

Uppstarten på min intel mac är läskigt snabb men det tar nästan en hel minut att stänga av den. vad gör datorn när den ska stängas av?

Avslutar program på ett korrekt sätt och skyfflar en hel del data.

avsluta med komando+Q

Ursprungligen av Simon Templar:

Avslutar program på ett korrekt sätt och skyfflar en hel del data.

om problemet att den tar lång tid att stänga av på grund av att den avslutar program på rätt sätt måste det ju bero på att du avslutar dem fel. Avslutat du program genom att stänga fönstren? Det är fel. du ska använda komando+Q, annars så stänger du bara fönstret och programmet fotsätter att köras och tar RAMminne.

Ursprungligen av macmonstret:

om problemet att den tar lång tid att stänga av på grund av att den avslutar program på rätt sätt måste det ju bero på att du avslutar dem fel. Avslutat du program genom att stänga fönstren? Det är fel. du ska använda komando+Q, annars så stänger du bara fönstret och programmet fotsätter att köras och tar RAMminne.

hehe, jodu jag vet att man ska avsluta så och det gör jag alltid ;D

Ursprungligen av Kellogs:

hehe, jodu jag vet att man ska avsluta så och det gör jag alltid ;D

AA, jag tänkte bara om du är ny macanvändare, det är liksom ett vanligt nybörjarfel.

HAde gärna låtit bli att stänga av den men sambon min stör sig på lampan, jag får skaffa lite svart el tejp

• Oregistrerad
  • 2006-06-14 23:07

Provade att aldrig stänga av min iMac, men den blir "buggig" och instabil efter ett par dagar. Den har bara hängt sig en gång sedan februari (pga. "fulprogram").
Däremot tvångsavslutar den program lite då och då

Gäller det alla?

Är detta ett problem som gäller alla intel macar eller är det bara det bara detta exemplar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 00:46
sudo shutdown -h klockslag

Om man stänger av datorn via Terminalen så går det snabbare, iaf på min PPC. Det kan hända att det går snabbare på Intel macarna också. Du måste byta ut klockslag emot den tid du vill att datorn ska stängas av t ex. 1924.

1
Bevaka tråden