Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovieprojekt "för stort" för att flytta till MacBook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-10 21:54

Försöker flytta över ett iMovieprojekt, som jag påbörjat på en G5:a till min MacBook 17´.
Får meddelandet att hårdisken kanske är full eller att jag inte har fulla rättigheter.
Skumt. Har alla rättigheter och gott om diskutrymme. Har aktuella systemversioner och iLife-paket på båda datorerna.

Någon som råkat ut för samam sak och som har en lösning?

THOMAS

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 22:40

Hur flyttar du över den? Via nätverk eller hårddisk osv?

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-10 23:27

Kopplar i min macbook som Firewiredisk till den stationära och kopierar över filen. Har testat att kopiera över projektet och att "spara som" från iMovie ner på macbooken. Ingen skillnad i reslutatet.

Senast redigerat 2006-06-11 10:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-11 09:00

Har du testat att skicka över något annat stort? Så man kan utesluta att projektet är trasigt. Annars skulle jag testa att göra en DMG fil av den, utan komprimering och skicka över den. Eller använda mig av Firewire för att sätta upp ett nätverk mellan datorerna.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-11 10:23

Inte testat DMG-fil men jag ska göra ett försök. Har flyttat över andra grejor utan problem. Dock inte lika stora.

Det låter lite som om filsystemet inte stödjer stora filer. Markera MacBookens ikon för hårddisken i Finder och välja "Visa info" från Arkiv-menyn. Kontrollera vad som står efter "Format" i informationsrutan.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-06-11 21:31

Formatet är Mac OS Extended (journalförd)

Bra, då är det inget fel med filsystemet.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-02 10:20

Jag tetatade zippa ett litet IM-projekt och det gick att öppna på MacBooken. La sedan över ett stort projekt på en IMG-fil och när jag kopierat över projektet från den till MacBooken fungerade det. Det gick inte att köra den från IMG-filen på MacBooken. Skumt det här.
Det fungerar i alla fall, men inte så smidigt som jag skulle önska.

• Medlem
  • Umeå
  • 2006-07-05 10:09

Nu hittade jag lösningen på problemet. Jag formaterade om hårddisken och installerade nytt system. Så fungerar allting igen. Drog mig för att göra det eftersom det är så många saker som ska in i datorn innan den fungerar med alla system på jobbet.

Jag hade massor av konstiga problem som jag blev av med. Det lustiga är att våra tekniker på universitetet sett över installationen och lagt in användare på något specialsätt för att det ska gå in under ett säkerhetssystem. Ska ta ett snack med dom efter semestern. Att jag aldrig fick mySQL att fungera på datorn var ett annat skumt fel som uppstod.. osv..

1
Bevaka tråden