Hejhej. Med en examen i datorteknik skulle man ju lätt kunna dra slutsatsen av att jag är en mycket datorintresserad människa. För ett år sedan hade detta varit ganska absolut men så kommer en tid då man värdesätter funktionalitet, stabilitet mer än möjligheten att anpassa sitt system i princip oändligt.
Jag är en gnu/linux, win user som helt sonika har fått nog av all malware, spyware, trojaner och gud vet allt som florerar på winplattformen. Jag är också less att terminalhacka som en liten kinesisk underbetald 12timmarsarbetande sömmerska (nej jag är INTE främlingsfientlig snarare tvärt om) därav problemet med gnu/linux (där jag kört fedora och andra nybörjardistar).
Därför hoppas jag att en macbook mellanmodellen med 2gig ram ska kunna fungera ett jävligt bra tag framöver. Att jag ska kunna sätta mig vid burken och läsa nån rssfeed, lyssna på lite musik samt sitta i photoshop. Ja jag är fotograf och datorn är mitt verktyg.
Har hört väldigt mycket gott om Mac just vad gäller stabilitet och jag hoppas det stämmer... annars kommer jag personligen skjuta sönder min macaffär i luleå. Eller ja ni fattar
/Micke.