Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för bildspel på DVD utan hackiga övergångar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som kan rekommendera ett program för att skapa bildspel som fungerar bra.
De flesta program hackar när man kör dem från en DVD vid bildövergångarna.
Det enda jag provat som fungerar är till PC och Encore från Adobe. Men jag skulle vilja ha ett till MAC.
Christer

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-12 17:39

iDVD har ju ett bildspel inbyggt.
Harutestadet?

Testat det

Jag har testat det och det fungerar inte som jag vill. Prova och skapa en DVD och kör det på en annan dator. Om kvaliten ska vara hög så hakar sig programmet i bildväxlingarna.
Christer

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-12 20:18
Ursprungligen av c.dahlin:

Jag har testat det och det fungerar inte som jag vill. Prova och skapa en DVD och kör det på en annan dator. Om kvaliten ska vara hög så hakar sig programmet i bildväxlingarna.
Christer

Duh..
Jo, om du kör i en dator (skulle du kanske påpekat. Jag tog för givet du skulle köra i en TV) så handlar det ju om orken i själva datorn. Har du då högupplösta bilder så krävs det ju en massa pulver. Varför har du förresten högupplösta, och vad menar du med detta? På en skärm blir ju kvalitén inte bättre om du har jättebilder....

Annars kan du ju kolla in Anders Täpps tråd i internet-forumet där jag tipsat om en del flash-baserade bildspel.

1
Bevaka tråden