Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbletter med tillägget "DFTTH", vad är det?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 20:13

Såg just att en massa av mina bilder har dubblerats med tillägget DFTTH. Vad är det? Dom är små, och ligger som dubletter i samma mappar som orginalen, men med tillägget DFTTH i namnet. What?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-14 01:18

Ah, jag slänger väl dom då. Tack för snabba svar

Har du accessat bilderna från någon PC eller något liknande? Heter filerna ".DFTTH" på slutet eller är det ett fristående ord efter filnamnet? Alltså har bilden "Norsjö.jpg" fått en dubblet som heter "Norsjö.jpg.DFTTH" eller hur menar du?

Varken MacFixIt eller Google hjälpte för att hitta detta. Är därför lite smålur på att det är någon slags osynliga filer på PCn som skapas, men som syns i Macen om du accessat den hårddisken med någon obskyr programvara

Det är dock bara en gissning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-14 16:46

Kollade också Google - ingen träff.

Filerna, några hundra bilder har döprs såhär: DFTTH_studenten.jpg, DFTTH_macmini.jpg osv. Och är typ 20k stora. Det hände nog när jag laddade ner en film (portrait of a marriage) på 4 GB, hårddisken b lev full, bara 200 Mb kvar, så det är nog nån slags förhandsvisningsgrej som ballade ut då det var för lite utrymme kvar. Men jag sökte efter alla med DFTTH_ i sig och slängde dem. Plus filmen

1
Bevaka tråden