Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime 6.0.3 till OS 9

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-14 14:07

Hej

Jag använder sällan Classic, men så fick vi ett språkprogram som drog igång Classic. En varning om att en för gammal version av Quicktime (5) var installerad och att jag skulle uppdatera till senaste versionen nonchalerades men det visade sig sen att språkprogrammet hängde sig efter ett tag. Kanske var det detta. Det fick mig att ladda hem Quicktime 6.0.3. från Versiontracker. Vid installatione av denna, som återigen drog igång Classic, fick jag ett meddelande om att jag först måste avinstallera den version jag hade, eftersom den skulle byta språk.

Hur gör jag nu? Det finns en mängd filer, men något "avinstallera" eller "uninstall" finns inte i applicationsmappen för Quicktime i min Classic-mapp. Är det bara att slänga programfilen?

Hjälp och tips och goda råd mottages tacksamt.

Holger Wendt

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-06-14 14:29

Du bör ta hem rätt Quicktime 6.0.3 alltså ett svenskt om du har ett svenskt MacOS 9 troligtvis tog du hem ett engelskt gå på länken nedan och välj det språk ditt OS 9 har så fixar det sig.
http://www.apple.com/support/downloads/quicktime603formac.html

1
Bevaka tråden