Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera site i iWeb (utan .mac-konto)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså HJÄLP!

Är iWeb såhär uselt? Började använda det, fastnade ganska fort. Går snabbt o enkelt att skapa bildsidor samt en egen blogg - precis vad jag vill åt, då det även går att ändra dessa sidor senare utan problem.

Problemet ligger dock i uppladdningen av sidorna. När jag väljer publicera skapar iWeb sidorna. Tar lite tid, vilket jag köper. Vad jag inte kan fatta är dock att varje gång jag publicerar tar det LIKA lång tid! Först tänkte jag att iWeb bara kollar igenom vilka sidor som uppdateras, men när jag sedan väljer synkronisera i ett ftp-program så laddas samtliga sidor upp på nytt. Det blir ju ohållbart i längden - iWeb verkar skapa om samtliga sidor även om man bara rättat till ett stavfel. Är det verkligen såhär? Eller kanske viktigast: kan man på något sätt komma runt detta?
Skulle vara tacksam för all hjälp jag kan få!

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2006-08-13 12:54

Tyvärr är det så (vad jag vet). jag löser det så att jag själv håller reda på vilken sida jag ändrat på och sen så flyttar jag bara den sidan/bilden i ftp-programmet. Nackdelen är fortfarande att du måste vänta när macen "publicerar till en mapp" varje gång. jag sitter dock på en ganska snabb dator så det går fort för mig.

1
Bevaka tråden