Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upprop för OS X-drivrutiner till Formac ProTV!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag köpte ett Formac ProTV kort begagnat för ett tag sedan så undrade jag om drivrutiner till Mac OS X. Mailade Formac och frågade men fick bara till svar:

"As for the ProTV card, there is nothing available specifically for it yet."

Så, mejla gärna till support@formac.com och fråga efter det så märker de kanske att det finns ett behov. Fram för användarlobbyn!

Formac Drivrutiner

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-05-11 09:18

http://sourceforge.net/projects/xtv/

länk till opensourceproject för drivisar till formac, wintv mfl, f.n bara i tidig alpha.

Vad bra! Det hade jag missat. Men tycker fortfarande det kan vara idé ligga på Formac lite så att de känner trycket....

• Medlem
  • 2002-05-11 14:52

Jag har mejlat dom 100 gr och fått 3 svar, ett där dom lovade att det skulle komma, ett där jag kunde få rabatt om jag köpte deras skitfula skärm, och ett som bara var blaha blha..

Köp aldrig något från formac, dom levererar bra hårdvara, men usel mjukvara, som sällan uppdateras.. Dom säljer fortfarnade ProTV men har inget stöd för det senaste OS,et

Testade opensource-versionen för bl.a. ProTv idag och fick min allra första kernel panic...så bra var den...men alfa är ju alfa...

Hoppas Formac kläcker ur sig en version trots allt.

Har mejlat dom. GÖR DET DU MED! (du får en karamell då)

1
Bevaka tråden