Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TTF på iMac med MacOS 9.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-05 10:11

Hej.. Jag har ett bekymmer, och ett av dem att om ni svarar med facktermer kommer jag fortfarande förstå nada

heheheh...
.. I vilket fall.. Jag studerar ryska (ett språk som min dator givetvis läser), men när jag skulle ta hem de extra TTF-filer som är nödvändiga för att till fullo läsa internet sidorna, fick jag meddelande om att filerna ej kunde öppnas eftersom de saknar sampling.. Vad i hela friden är det som begärs? Och hur kan detta åtgärdas, så att min dator kan använda filerna? Jag har sparat dem för tillfället i en annan mapp, eftersom datorn blåvägrade att läsa filerna i fråga. Jag skulle bli mycket tacksam för allsköns hjälp i denna fråga..
Med vänlig hälsning
Shevi
:rolleyes:

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-05 13:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Shevi:
Hej.. Jag har ett bekymmer, och ett av dem att om ni svarar med facktermer kommer jag fortfarande förstå nada

heheheh...
.. I vilket fall.. Jag studerar ryska (ett språk som min dator givetvis läser), men när jag skulle ta hem de extra TTF-filer som är nödvändiga för att till fullo läsa internet sidorna, fick jag meddelande om att filerna ej kunde öppnas eftersom de saknar sampling.. Vad i hela friden är det som begärs? Och hur kan detta åtgärdas, så att min dator kan använda filerna? Jag har sparat dem för tillfället i en annan mapp, eftersom datorn blåvägrade att läsa filerna i fråga. Jag skulle bli mycket tacksam för allsköns hjälp i denna fråga..
Med vänlig hälsning
Shevi

Försök på Apples hemsida hitta directory för gamla OS och där hitta ett rysk version av System 7 eller 9 kanske. Där borde det finnas en uppsättning av fonter - jag tror det är CE fonter och inte TTF du skal ha. CE som Central European.

Citat:

heheheh...
Med vänlig hälsning
Shevi

Skaffa MacOS X så funkar nog de ryska tecknen ochså.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-05 13:59
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Solitere:

Citat:

heheheh...
Med vänlig hälsning
Shevi

Skaffa MacOS X så funkar nog de ryska tecknen ochså.

>>>Solitere
Han frågade väl inte om det, eller?

>>>Shevi
Försök även någon av de här adresserna:
http://www.google.com/search?q=Mac%2Bfonts%2Bru&ie=UTF-8&oe=UTF-8

• Medlem
  • 2003-02-05 14:50

tack för tipsen! Ni är såååååååååå söta och rara!
men när det gäller MacOS X... jag är fattig som en kyrkråtta.. har inte ens fått pengar från CSN ännu..
Men jag skall givetvis ta mig an dessa lösningar!
Angående ttf vs ce... jag har ttf i min dator.. men av någon anledning, är det bara vissa som funkar. Resten saknar denna "sampling".
Mycken tack dock och en varm kram som tack till er all tre!
Shevi

1
Bevaka tråden