Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PackageMaker hjälp.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

FInns det någon här som har bra koll på hur PackageMaker fungerar och är villig att hjälpa mig i mitt första försök att bygga en installerare?

Om det finns någon så är det detta jag vill göra:
Lägga en mapp i /System/Library/Frameworks/
Lägga en mapp i aktuell användares hemmamapp
Döpa om den till .mapp
Lägga en mapp i Applications.

Tvinga en omstart.

Kan inte vara så krångligt? För den som kan... men för den som inte kan...
Jag vill gärna ha möjligheten att prata med den som vill hjälpa mig imorgon via iChat eller liknande.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-06-21 08:52

En liten relaterad reflektion:

Det värsta jag vet är installerare som tvingar omstart, t ex Apples Systemuppdateringar. Jag inser givetvis att man ibland måste starta om efter en installation, men då gör jag det när det passar och inte just när installeraren vill. Följden blir bara att jag tvångsavslutar programmet och ändå väntar med omstarten.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

...
Lägga en mapp i /System/Library/Frameworks/
...

Du ska inte lägga frameworks eller något annat i /System/Library/Frameworks. Om du vill göra det tillgängligt för alla användare och program så lägg det i /Library/Frameworks.

Från Apples dokumentation:

Citat:

Third-party frameworks should never be installed in the /System/Library/Frameworks directory. Access to this directory is restricted and is reserved for Apple-provided frameworks only.

Joakim

Ah ser man på... men nu är det en Oracle installation vi pratar om och den är lite hmmm knepig. Men jag ska sätta mig ner och titta genom den mer för att effektivisera den till max.
Bl.a. få bort MacOSX mappen från användarmappen då kan jag lika gärna titta till detta också.

Jag måste tacka JockeK otrolgit mycket för hjälpen - han hjäpte mig hela vägen från A-Ö.
Samt att installeraren nu fungerar.

1
Bevaka tråden