Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsida visas inte korrekt med mac-browsers

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-22 18:57

Hej.

Jag har ett problem med en hemsida som vägrar att visas korrekt med camino, safari och firefox till mac. Personen som sköter sidan jobbar med pc och vet inte varför sidan inte visas korrekt.

Jag kan inte särskilt mycket om webbdesign så jag vet inte riktigt hur jag ska förklara problemet mer än att visa det.

Problemet är inte stort det är bara vänstermenyn som hamnar lite snett med mac-browsers. Jag bifogar en bild på hur det egentligen ska se ut.

Här är en länk till själva sidan www.motionsguiden.se

Oj det är en taggsoppe-sida...
Alltså en tabelluppbyggd layout. Visst han använder div men inuti i tabellerna.

Den en skillnad jag ser mellan din bild och det jag får upp i Camino är avståndet mellan raderna i vänster menyn, Camino tolkar koden korrekt och visar den därefter.
Han använder bara <br /> efter varje meny val vilket säger radslut ny rad inget om att det ska vara något mellanrum som syns på din bild.

Jag har inte kollat om hans CSS gär något med det att göra men förmodligen.
Jag skulle ta en titt till i CSSn om jag vore honom.
Sedan skulle jag även satsa på att göra om sidan till XHTML/CSS och göra den lagerbaserad istället för tabellbaserad.

Bättre för framtiden och alla webbläsare inte bara IE.
Säg åt honom att dra hem Firefox på PC och testa i den, får han till det där kommer det se bra ut på Mac också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-22 21:54

tack så hemskt mycket för ditt svar. Jag ska vidarebefodra det till min vän. Hoppas det fixar sig.

1
Bevaka tråden