Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MBP har börjat tappa det trådlösa nätverket när den väcks från vila...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet började för några dagar sedan, när datorn väcks ur dvala så funkar inte den trådlösa uppkopplingen, datorn är ansluten till nätverket men inga sidor går att ladda och Adium är nere med. Det enda som jag märkt som funkar är att stoppa i nätverkskabeln, logga in på routern, ta bort min MAC-dress ut MAC-filtret och sedan lägga till det på nytt. Då rullar det sakta igång. Detta får man sedan upprepa varje gång datorn väcks ur vila. Det skumma är att min rumskompis, som även han sitter med en MBP över trådlösa, inte upplever några som helst problem. Så jag vet inte om det är router-relaterat ändå. Fram tills för några dagar sedan har det trådlösa nätverker funkat hur bra som helst, nu detta.

Finns det några inställningar jag kan resetta genom omstart som kan fixa problemet tror ni? Eller någon som har nåt annat tips? Otroligt enerverande att behöva sitta med kabel ijackad igen...

MVH
/E

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-26 09:28

Testa att kontrollera så att ditt lösenord stämmer, jag fick fel på det i cachen så då var jag tvungen att stänga av airport sen på sen av sen på... sen fungerade det helt plötsligt. Titta i Systeminställningar - Nätverk - Airport - Markera dit nätverk och välj redigera - klicka i visa lösenord och kontrollera att det stämmer. Det kan också vara en ide att ta bort lösenordet ur nyckelringen.
jag har ingen aning om ifall detta löser ditt problem, men det är ett tips. Lycka till

Tack, jag fick nog inatt och nollställde routern och började om från början, och nu verkar det funka. Det funkade imorse när jag väckte datorn ur dvalan iallafall. Får hoppas att det gjorde tricket, skumt att det bara började strula sådär dock.

1
Bevaka tråden