Efter MÅNGA mail till FSB fick jag följande svar:
Hej och tack för ditt mail!
Anledningen till att Safari 2.x inte fungerar i internetbanken beror
inte på någon bugg utan det faktum att det har konstaterats att
webbläsaren har säkerhetsluckor. Således är det inte så att Safari
inte fungerar rent tekniskt ihop med internetbanken utan att vi har
valt att inte tillåta inloggning med denna eftersom vi inte kan
äventyra er kunders konton och pengar.
Vi har varit i kontakt med Apple angående dessa fel. Tyvärr har de
visat väldigt svalt intresse att rätta felen i Safari trots att detta
innebär problem för många banker runt om i världen. Vår teori är att
Apple håller på att utveckla en helt ny version av Safari och att de
därför inte vill lägga ner tid på att rätta felen i de gamla
versionerna eftersom de menar att felen kommer att vara rättade i den
nya versionen.
Det finns därför inga planer från vår sida på att certifiera Safari
2.x innan Apple har rättat felen i webbläsaren.
Med vänliga hälsningar
FöreningsSparbanken
Mattias Widman