Hejsan!
Jag köpte en ny Mac Pro 2010-04-01 från Macoteket på internet. Redan från starten hade jag problem med att den kopplade ur de interna diskarna (alla utom systemdisken). Tyvärr behövde jag maskinen och kunde inte lämna den ifrån mig till service förrän 2010-08-27. Den lokala serviceverkstaden (Jansson data i HBG) hade maskinen i SJU!!!!!!!! arbetsdagar men kunde inte hitta något fel.
Kopplar upp maskinen idag och ca. tre timmar senare får jag upp meddelandet: din hårddisk har kopplats ut, nästa gång du kopplar ur en disk bör du välja säker urkoppling (eller något liknande). Jag nästan skriker inombords. Jag har tangentbord, mus, en extern HD och ett par sennheiser lurar som varit med sedan min mac G5. Har provat att koppla ur lurarna, får ändå att de interna diskarna kopplar ur sig. De koppla ur sig första gången redan innan den externa disken för Time Machine var installerad (så det kan inte vara den). Vad tusan kan det vara?
Efter att problemet dyker upp måste jag hårdbota (poweroff) för att kunna starta om maskinen och när den startat om så finns de interna diskarna där igen.
Som sagt den har varit inne en gång på service nu (i sju dagar) utan att de hitta något fel. Jag förklara för killen på verkstaden att det kunde gå allt från ett par timmar till så mycket som 4 - 5 dagar innan felet kommer.
Tankar fundering från er andra? Att det är en garanti reparation ser jag som en självklarhet. De kan ju inte sälja en dator som jag inte kan använda. Eller som jag ska vara rädd för att använda. Vågar inte ens tänka på vad som händer om felet kommer just som datorn skriver till min videodisk.