Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sam Salonen

Sam Salonen

Medlem
  • Plats International user
  • Registrerad 2005-03-28
  • Senast aktiv 2006-10-24
  • Antal inlägg 7

Foruminlägg

De senaste inläggen Sam Salonen har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av Lari Kovanen:

De hade inga kort inne, men om det fanns på lager hos apple så skulle de få det inom ett par dagar. Hur lång tid själva bytet för MacSupport kommer att ta har jag ingen aning om, men jag hoppas ju inte på nån längre tid. Typ över dagen eller nåt. Men det är ju semestertider osv tyvärr.

Just... nå får sköta saken hemma i H:fors nästa vecka. Apple borde absolut byta ut hela maskinen i fall som de här! Obegripligt att man måste vänta så länge med fabrikationsfel

Ursprungligen av Lari Kovanen:

Nu har jag pratat färdigt med Applecare. Maskinen skall in på service. Talade med MacSupport som får äran att byta logikkort i min maskin. De ringer när det har kommit så jag slipper vara utan burken så länge.

Vad fisk du som estimat för bytet? Är själv för tillfället i Malmö (över veckoslutet) och skulle bra kunna byta logikkortet här om det går fort. MacSupport har sin butik ca. 500m från hotellet. Maskinen är köpt i Finland vilket antarligen för med sig problem :/

Ursprungligen av Surfer:

Igår när den kraschade så tryckte jag på start knappen igen direkt efter och då kraschade den efter 1 sec, alltså innan ens skärmen gick igång. Detta bevisar att det är ett hårdvaru fel som verkar vara relaterat till nån temp censor på logikkortet.

Precis samma här, med god tur startar maskinen på nytt vid 3 eller 4 försöket. Dålig tur = upp till 10 försök...

Ursprungligen av Surfer:

Det som gör mig mest förbannad är att jag måste vara utan min dator i 2 veckor medans de byter logikkortet. Jag har bara haft min dator i 3 veckor och den är sprillans ny. För mig innebär att jag kommer att vara utan en inkomst i två veckor då jag behöver datorn för att jobba!! Att de vägrar skicka en ny till mig gör mig förbannad då de har sålt mig en felaktig produkt... så nu sitter jag här med det här felet då datorn stänger av sig självt 2-5ggr per dag när jag jobbar. Jag kan inte lämna in den då jag måste ha den för jobbet. De vägrar också betala för en låne dator... vad ska man göra??? Det är Apple som gjort fel, varför ska jag betala för detta?

Här ligger Apple ljusår efter tex Dell, HP, IBM mm. De skulle skicka en ny maskin + en låda för leverans av den gamla med kurir. Hoppas att Apple lär sig att sköta om sina kunder efter köp tillfället För tillfället kan jag absolut inte rekomendera en MacBook till någon!

Samma fel här, MacBook White 2GHz 4H619xxxxxx. Problemet uppkommer vanligast då maskinen är kall, om värmen stiger till "det normala" 60-70 stänger den inte av sig. Mycket konstigt fel, allt började efter 10.4.7 uppgraderingen hos mig.

Sam här hej!

Skaffade just en G4/867MHz Quicksilver, fungerar som en dröm och nu så borde man säkert börja söka efter en tuffare G4:a eller en G5:a

1