CrystalSpace stödjer det mesta... nästan allt skulle jag vilja påstå (utan att ta på mej något ansvar för detta... ) Jag lekte lite igår med en isometric värld och ändra kameran så man kan se den som en vanlig StarCraft vy... eller rakt uppifrån eller i princip hur man vill...
Fast det är två saker som måste skilljas på... isometric och quake världar:
I en isometric värld är allt 2D, fast man kan lägga det i olika lager så att det ser ut som det är 3D. Eller?
I en quake-värld är allt 3D och det ser man ju klart och tydligt.
CrystalSpace har även en terrain motor (enligt vad jag har förstått) som jag inte har testat alls... den stödjer som flesta "normala" formaten...
Jag kollade lite på screenshotsen ifrån Rune igår ... det verkar helt klart tufft... problemet mer att skapa en sådan look är väl främst att man ser hur spelaren rör sej hela tiden... att få en snygg gubbe i en cool miljö... eller?
Usch va mycket jag hade att säga... men som slutsats så tror jag att CrystalSpace inte kommer att säga ifrån om vi vill skapa coola saker... det är nog nån stackars programmerare som kommer att banga först...