Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Butros

Butros

Medlem
  • Plats Lund
  • Registrerad 2005-07-26
  • Senast aktiv 2007-03-14
  • Antal inlägg 4

Foruminlägg

De senaste inläggen Butros har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-14 10:27

Jag har en iMac G5 med Mac OS 10.4.8 och använder Firefox 1.5.0.1.

När jag startar Firefox öppnas ett finderfönster som när programmet installerades och en ikon placeras på skrivbordet. Dessutom visas Firefox med utmatningssymbol under Macintosh HD i vanliga finderfönster. Ska det vara så?

Någon gång i veckan kraschar Firefox, och så ska det inte vara.

Finns det någon enkel lösning? Om jag raderar programmet och installerar det på nytt, måste jag radera flera filer då, för att inte något ska ligga kvar och ställa till problem igen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-08 21:46

Finns det något program eller kommando med vilket man kan få tillbaka raderade filer i en Performa 5200?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-19 18:39

Det förefaller som om jag var orättvis mot Comhem, även det osannolika kan inträffa. När jag prövade att lägga upp ett konto i Entourage fungerade det.

Sedan jag prövat att ändra verifieringen fungerar åter Mail. Detta var dock inget som Comhem rekommenderade. Om detta blev nödvändigt pga Comhems omläggning eller om min dator faktiskt fått fnatt vet jag inte, men nu tycks allt vara frid och fröjd.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-19 16:27

Enligt Comhem ska det mesta fungera igen, men det gör det inte för mig. Efter det stora e-postproblemet de senaste dagarna kan jag inte längre hämta e-post annat än via webmail. När jag försöker hämta post via Mail får jag felmeddelandet: "Serverfelet som uppstod var: Okänt POP-användarnamn:"

Eftersom webmail fungerar anser Comhem att det är en ren slump att det inte längre fungerar för mig, och att det inte har något som helst samband med förändringar hos dem. Jag har prövat allt som de har föreslagit: Tagit bort konton och lagt in dem på nytt, startat om modemet och startat om datorn. Comhem anser att det därför är ett problem för Apple support. Jag är inte lika övertygad om det.

Är det någon som har någon idé? Lönar det sig att pröva med ett annan e-postprogram?

Jag har en iMac G5 med Mac OS 10.4.8 och använder Mail 2.1.

1