Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nereus

Nereus

Medlem
  • Plats Uppsala
  • Sysselsättning Jag är en 20-årig juriststudent, som pluggar i Uppsala. På fritiden bloggar jag, lyssnar på musik, och tittar på film. Jag switchade till Mac i oktober 2005 och är mer än nöjd.
  • Registrerad 2005-09-16
  • Senast aktiv 2009-09-07
  • Antal inlägg 30

Foruminlägg

De senaste inläggen Nereus har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-28 09:56

Hejsan allesammans!

Johan heter jag och trots att jag snokat omkring i dessa forum ett bra tag nu så har jag inte presenterar mig korrekt. Nu blir det ändring på det!

Jag är en 20-årig student som bor i Uppsala och jag beslöt mig för att byta till Mac i oktober förra året. Sedan dess är jag en lycklig ägare till en PowerBook G4, som tveklöst är den bästa datorn jag någonsin ägt. Jag väntar nu otåligt på att Apple skall uppdatera iMac:en med (förhoppningsvis) Conroe-processorn så att jag kan införskaffa min andra Mac.

Jag har även en blogg där jag stundom skriver lite Mac-relaterade artiklar och där jag även har skrivit ner en lite längre förklaring till varför jag valde att byta till Mac.

Hade bra allesammans!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-22 09:49

Ringde just Apple. Blev direkt hänvisad till service-ställe. Vi får se vad som händer. Ska lämna in den där, men jag har inga större förhoppningar om att få den tillbaka utan ränder. Antar att detta är vägen man får ta för att sedan kunna kräva pengarna tillbaka. Killen som jag pratade med hade bara hört talas om ett fall till som hade ringt in och hade samma problem.

Senast redigerat 2005-11-22 10:11
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-20 21:27

Är det förresten någon som ringt Apple och fått pengarna tillbaka eller en ny 15" PB? Hoppas bara de inte är helt oresonliga i telefonen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-20 21:22
Ursprungligen av Seretur:

Kräv att få en ny! Har du lagt 20000+ på en laptop, ska du inte godta en halvtaskig skärm. Men risken finns ju att det är samma problem med den nya du får. Vill du vara säker, ta en 17" i stället.

Tack för rådet! Lutar åt att kräva pengarna tillbaka och köpa en 17" istället. Någon som har den nya 17" och isådana fall vad tycker du om den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-20 12:28

Jag har horisontella linjer i min nyinköpta 15" PB. Ska jag ringa och kräva att få en ny i förhoppningen att jag får en felfri, men kan riskera att få en ännu sämre med döda pixlar , eller ska man ta och uppgradera sig samtidigt till en 17"? Jag är dock väldigt nöjd med min 15" och speciellt dess storlek - tillräckligt portabel för att ta med sig, och tillräckligt stor för att kännas som en arbetsstation. Skulle gärna vilja ha ett litet råd.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-19 11:42

En liten fråga, vilket nr är det man ska ringa till Apple? Och sedan jag har haft min nya PB i över två veckor, men detta problem borde väl täckas av garantin? Så de borde åtgärda detta, fast det finns ingen möjlighet att få pengarna tillbaka, eller? Jag är mycket nöjd men min nya PB, det är tveklöst den bästa laptopen jag använt, men nu när jag ser horisontella linjer överallt är det lika roligt, och jag måste tyvärr säga att miit förtroende för Apples kvalitet har fått sig en törn. Hoppas verkligen att vi får en officiell kommentar om problemet. Ringer det första jag gör på måndag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-18 16:08
Ursprungligen av Disko von Fogel:

Jag vet inte, tyvärr. Ring dom och hör om det finns något i närheten, det borde det göra. Om Macoteket står för service så spelar det ingen roll var du köpt den.

Tror du att det är något de kan åtgärda över huvud taget? Jag har fått intrycket att alla nya 15" PB har detta problem.

Senast redigerat 2005-11-18 16:41
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-18 13:00
Ursprungligen av Disko von Fogel:

Ringde supporten, och blev manad att gå till ett serviceställe... Killen i supporten hade inte hört något om det här problemet tidigare (horisontella linjer).

Finns det någon lista över vilka butiker som räknas som serviceställen? Jag bor i Uppsala och vi har ett Macotek här. Räknas de som ett serviceställe och kan jag ta min PB dit trots att jag beställde den via Apple Store?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-18 12:25

Beställde min PowerBook direkt efter att de lanserades. Samma sak här, har en massa horisontella linjer över hela skärmen, men jag märkte dem inte förrän jag började läsa om problemet. Så vad ska jag göra? Det finns vissa som hävdar att det är ett mjukvaruproblem och andra som hävdar att det är ett hårdvaruproblem. Om det är det förstnämnda borde ju Apple bara kunna skicka ut en uppdatering. Jag vet inte om den här sidans adress redan har nämnts i tråden, men där kan man i alla fall se bilder på symptomen: http://15inpbscreen.appleplace.com/. Ska jag ringa Apple och be dem ta en titt på min nya PB? Risken finns ju som andra har råkat ut för att de får tillbaka den utan att de gjort något med den, eller ska jag vänta på något officiell kommentar. Det känns lite tråkigt eftersom det är min allra första Mac som jag för övrigt är väldigt nöjd med.