MacBook pro med OS X 10.4.11
Office 2004 har fungerat en lång tid på denna dator.
Lade häromdagen till en ny "vanlig" användare, som inte har admin status.
Word fungerar i så måtto att det går att öppna dokument, det går att skapa dokument, skriva i dem och spara dem. Men.. det går inte att radera i dem. inte med backsteg, inte med fn+backsteg. Inte om man markerar text och gör dessa operationer. Det går dockatt klippa ut text.
Om jag försöker radera så kommer det upp en dialogruta med namnet "Microsoft Visual Basic" och texten:
Körfel nr '75'
Fel vid åtkomst av sökväg/fil.
I ex. Textredigeraren och OpenOffice.org 3 så fungerar simpel radering.
Jag provade att ändra Word till grupp "staff" men det hjälpte inte.
Körde repair permissions med cocktail också, men hjälpte inte.
Användaren i fråga vill helst använda MS Word...
Jag undrar lite över varför Visual Basic kör igång vid en simpel radering
Tacksam för hjälp