Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
mcflippaflaster
  • Plats Västerås
  • Registrerad 2007-07-17
  • Senast aktiv 2017-03-19
  • Antal inlägg 21

Foruminlägg

De senaste inläggen mcflippaflaster har skrivit i forumet.

1

Har samma problem, ingen som har några lösningar?

Jag kan nämna att medan serviceteknikern jag haft kontakt med fortfarande var vänligt sinnad avslöjades att det förefaller som att apple ibland för in en batch med dåliga diskar vilka hamnar hos dem för reparation. Min dog efter ungefär 1,5 år. Kanske har vidrabbats allihopa av detta. Jag har beskrivit min kontakt med Apple tydligare i denna tråd för er som funderar på att lämna in sin dator för reparation.

http://www.99.se/garantier-service/259963-apple-service-support-macsupport-i-vaesteras-blir-less.html#post1714761

Jag försöker just nu reklamera en Imac. Jag har lämnat in den hos auktoriserad serviceverkstad ( Macsupport i Västerås) men de och Apple hävdar nu att hårddiskar inte omfattas av konsumentköplagen. Helt sjukt. Datorn omfattas, men inte just hårddisken. Någon som varit med om detta? Det sjuka är även att första gången jag kontaktade dem, efter två veckor utan et knyst från dem!!!, så hävdade de att hårdisken mådde finfint och att det var logikstyrningen som var problemet. Nu har de helt plötsligt ändrat sig och hävdar att det är hårddisken. Enligt Apple Customer Relations i UK omfattas moderkortet av konsumentköplagen men inte hårddisken, så passande.....

1