Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
LazarusE

LazarusE

Medlem
  • Plats Halmstad
  • Registrerad 2007-08-08
  • Senast aktiv 2010-08-21
  • Antal inlägg 9

Foruminlägg

De senaste inläggen LazarusE har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av iphonebutiken:

(antar att bekräftelse på detta kommer inom någon dag eller två).

Kan bekräfta att det hela har löst sig. Jag fick tillbaka mellanskillnaden.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det handlar inte om att vi ignorerar någon, det handlar helt enkelt om att vi inte fått några mail från 99, varken ang trådar som uppdaterats eller ang nya PMs.

Vi har fått mail från LazarusE tidigare, men det han skickade ang denna produkt har vi inte fått. Det är svårt att agera när vi inte fått mailet :-/

Självklart kommer detta rättas till, håller även på att undersöka varför vi inte får några mail från 99.se längre.

Sedan start har vi skickat nästan 20 000 ordrar, till nöjda kunder (som bl a går att se på både PrisJakt och PriceRunner). Vi är även certifierade av Trygg E-handel som gör stickprov för att se att vi faktiskt håller det som certifieringen innebär.

Tyvärr kommer mail bort. Det är sällan, men det händer. Om man inte fått svar från oss inom 2 dagar (vi svarar vanligtvis inom några timmar under kontorstid), skicka gärna ett nytt mail.

Vi finns även på Facebook, Twitter och andra forum om man misstänker att ens mail inte kommit fram.

Hade vi inte varit seriösa, och faktiskt ignorerat mail med mening, så hade dessa kanaler varit översvämmade med irriterade kunder.

Ett förtydligande kan vara på sin plats kanske:
Jag mailade inte butiken om att dom skickat fel vara, jag använde kontaktformuläret på deras hemsida.

I samband med beställningen hakade själva betalningen upp sig. Jag använde då formuläret för att be dom makulera beställningen så jag kunde göra en ny. Detta tog inte ens 10 minuter för dom att svara på.

Man blev ju därför aningen förvånad (och förbannad) när mina klagomål på varan däremot möttes med total tystnad.

Det var inte förrän jag tog upp det här på 99 som det hände något.
"iphonebutiken" bad mig då PM:a honom vilket jag också gjorde. Även detta möttes med total tystnad. Varför, vet vi nu, fast det visste jag ju inte då.

Jag har blivit ombedd att skicka bilder på förpackning och själva produkten vilket jag kommer att göra.

För den som undrar vad skillnaden egentligen är mellan dom bägge produkterna (förutom priset) kan jag berätta att iTrip AutoPilot har kontroller för paus/framåt/bakåt på själva cigaretttändarkontakten vilket inte den enklare iTrip Auto har. Väldigt smidigt om man har uttaget mellan framsätena.

Har inte hört ett knyst från dom.

Jag skiter det. Handlar någon annanstans ifrån nästa gång.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så vitt jag kan se så säljer inte iPhonebuitken den produkt du säger att du har fått. Jag hittar iallafall inte den på deras sajt.

Och att den bara kostar hälften är väl en liten överdrift. Enligt Griffins hemsida så är de rekommenderade priserna för de två produkterna $69.99 och $79.99. Men det skiljer kanske mer ute i butikerna.

Men oavsett vilket, så ska det bli spännande att följa vad som händer i ärendet.

Denna beställde jag:
Griffin iTrip AutoPilot with SmartScan - FM-sändare & laddare - iPhonebutiken.se

Denna fick jag:
Griffin Technology: iTrip Auto - FM Transmitter and Car Charger for iPod & iPhone

När jag upptäckte saken kollade jag billigaste priset på prisjakt.se, som då var ca 420:-. Nu är det visst ca 500:-

Ursprungligen av kenjon:

Det går inte att byta prylen och ha kvar kablarna? Om det är lika kontakter på dem....

Det är en allt-i-ett-produkt. Kabel, sändare och kontakter sitter ihop.

Ursprungligen av keptang:

Gärna uppföljning i tråden så man ser vad som skett och hur det löser sig, tack.

Inte mycket som har hänt egentligen.
Varken Iphonebutiken eller "Iphonebutiken" har visat några livstecken.

Skit samma, jag upptäckte inte att dom hade skickat en annan vara än den jag hade betalt för, förrän jag redan hade installerat den i bilen (la ner en massa arbete och tid på att dölja sladdar). Jag är därför inte intresserad av att skicka tillbaks den.

Däremot kommer jag att ha svårt att förmå mig att anlita dom igen.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Det här har jag ju grymt svårt att tro på.

PM:a mig här om du inte fått svar.

Du har fått PM.

Beställde (och betalade för) en iTrip Autopilot från Iphonebutiken.se men fick den enklare iTrip Auto levererad. Taskigt med tanke på att Autopilot bara kostar ungefär hälften. Har mailat deras support men dom har inte brytt sig om att svara ens.

Senast redigerat 2010-08-03 22:14
1