Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
alindvall

alindvall

Medlem
  • Plats Karlstad
  • Registrerad 2007-09-10
  • Senast aktiv 2012-12-25
  • Antal inlägg 73

Foruminlägg

De senaste inläggen alindvall har skrivit i forumet.

Jag undrar om fler med vita iPhone 5's har ljusläckage precis under sin låsknapp, jag är nöjd i övrigt med luren trots att hemknappen känns annorlunda och inte lika "fast" som 3,4,4S gjorde men det vänjer man sig med.

Vet ni om man har möjlighet att byta luren direkt på Applestore i Täby trots att luren är köpt via Halebop?

Köp på Applestore i Täby alternativt på webben så har du 14 dagars ångerrätt, om nu priset skulle droppas

Intel eller Nvidia har inte släppt några nya processorer/GPU:er så det lär inte bli något.

Ursprungligen av zinned:

Kostar den endast 545 kr så hade jag slagit till DIREKT!

Fast grejen är den att jag behöver ha en dator nu kommande veckor, första november känns då en aning avlägset.

Det som jag hört som är negativt om 2.6 ghz processorn är att batteritiden blir något sämre samt att den går varmare i Idle, dock vet jag inte om det stämmer. men batteritiden är för mig ganska vitalt.

Återlämnad!

Nu väntar jag på pengarna, blir nog att beställa en specialkonfigurerad med 2,6 ghz processor, kostar endast 545 kronor. Detta borde medföra att man får en ganska nyproducerad dator? då den skickas från Asien.

Leveranstiden på den datorn var hela 3 veckor. Kanske blir att man kilar in o köper en tredje dator på butiken istället, Hur jävla otur kan man ha om man får tre stycken dåliga? Någonstans måste oturen ta slut.

Senast redigerat 2012-10-15 20:19
Ursprungligen av stile:

Det finns en del nöjda också
Jag kollade och min skäm är en LG, men jag har inga problem med den så här långt.

Eftersom MBP med retinaskärm är en ny bärbar så köpte jag AppleCare, då kan jag känna mig lugn även efter ett år när garantin gått ut. Kanske kan vara värt, du behöver inte köra AC nu utan kan göra det fram tills det gått ett år från inköpsdatum.

Edit: Och givetvis är det rätt att du står på dig. +20.000 för en dator, då ska det vara bra saker

Om 20 minuter bär det av till Täby C för att begära pengarna tillbaka. detta för att få nästa dator ur ett annat lager.

AppleCare är planerat till nästa sommar, på en så här pass dyr dator känns Applecare för första gången värt.

Ursprungligen av ibish:

Låter oproffsigt om de i butiken tar det personligt. Butiken får väl knappast ta smällen för att Apple levererat dålig kvalitet? Skärmen är allt på den modellen, klart du ska ha ett exemplar som levererar. Jag förstår exakt varför det känns jobbigt, men det är egentligen sjukt att man som konsument har dåligt samvete, det borde vara producenten, Apple i det här fallet, och återförsäljaren som borde skämmas. De borde be om ursäkt att de orsakar dig merarbete istället för att skapa en stel stämning.

Riktigt bra inlägg, de anställda förlorar ju verkligen ingenting på det här. Det värsta var att efter att de kollat på skärmen och sagt att de såg det så sa de att de skulle byta endast skärmen och att jag skulle lämna datorn där då eller komma in när skärmpanelen hade kommit, datorn var då en vecka gammal.

Ursprungligen av grenhall:

Det är sådana läge där du ska tänka på dig själv. DU köper en dator för 20K+. Hur många timmars arbetstid har du lagt ner på det? Hur mycket förlorar du på att inte vara på jobbet istället för att stå och harva med en dator som Apple uppenbarligen inte kvalitetskontrollerat innan skeppning?

Ta det i beaktande och strunta fullkomligt i vilken stämning dom skapar. Dom vill ju givetvis inte packa upp dator efter dator inför andra kunder där det påträffas fel efter fel. Helst av allt hade dom sett att du bara gick därifrån och knöt handen i fickan på vägen hem. Men det ska du inte acceptera.

Jäkligt bra synpunkt och det är verkligen precis så det är, Nej det blir att lämna in den i morgon och sen beställa en ny online för att slippa ett framtida Nej från någon ansvarig i butiken om också nästa panel är defekt.

Ursprungligen av Samuel K:

Retina-MBP med perfekt skärm här, ingen yellow tint och inga skuggbilder. Panel från Samsung.

Härligt att höra, då vet man att hoppet finns. Det "dåliga" med forum är ju just att det bara är missnöjda kunder med produkter med fel på som skriver.

Borde finnas trådar som heter "vi som är nöjda med xxx".

Ursprungligen av kenjon:

Har du inte möjlighet att packa upp den i butiken när du byter, så du ser direkt?

Givetvis, men vid bytet så blev stämningen en aning stel samt att han fick ditkalla Manager samt två andra så det var jag och 4-5 st blåklädda äppelmänniskor. Och att då stå och packa upp 20k dator efter 20k dator kändes riktigt fult. Samt att det vid första anblicken är rätt svårt att se, det är mest när man sitter hemma och rummet i övrigt är ganska mörkt som det blir riktigt tydligt.

Men planen nu är att lämna tillbaka min nuvarande till butiken och sedan fint bortförklara det som att jag väntar, för att sedan beställa en från Applestore på nätet, och att då få en mindre personlig returprocedur om nästa skulle vara värre.

Ursprungligen av alindvall:

Bytt och klart, den nya har en LG skärm istället för Samsung och den känns bättre i färgerna. Däremot kan man se skiftningar ner mot mitten, men det är så lite på denna så det är inga problem.

Samt att chassit känns ditskurvat som det ska, den känns bättre byggd rakt igenom, den andra knarrade till direkt när man tog upp den.

Också den nya har samma problem fast denna är mörkare neråt och främst i mitten av skärmen. Vet inte hur jag ska göra, om jag ska byta nu så blir det en vanlig retur i butiken och sen beställa från Internet för att göra det hela mindre otrevligt.

Bifogar bilder så ni får hjälpa till att bedöma:

Nu blev visst bilderna lite roterade vid bifogningen, ni får tänka er vad som är upp och vad som är ner

Bytt och klart, den nya har en LG skärm istället för Samsung och den känns bättre i färgerna. Däremot kan man se skiftningar ner mot mitten, men det är så lite på denna så det är inga problem.

Samt att chassit känns ditskurvat som det ska, den känns bättre byggd rakt igenom, den andra knarrade till direkt när man tog upp den.

Ursprungligen av grenhall:

Känn inte så. Det är ju produkter med uppenbara fel. Det ska inte du som kund bekosta genom att nöja dig.

Nej tillbaka till Apple med dom som inte håller måttet. Retina MBP är ju deras "top of the line"-maskin. Likaså iPad 3. Dom ska vara helt felfria annars ska dom tillbaka.

Lycka till med nästa!

Ja det blir att gå tillbaka idag, men nu är man mest orolig för att nästa ska vara värre eller likadan. Det positiva med Apple är dock deras 14 dagars returrätt som de inte får neka. Riktigt bra är det.

Ursprungligen av grenhall:

Med en ny dator för över 20K är det totalt oacceptabelt med allt vad skavanker heter. Gör backup lämna tillbaka den tills du får en variant som inte har problem. Det är mitt råd.

Man känner sig ju bara så jävla jobbig om man byter o byter, men det är väl värt det i slutändan

Det är lite så man känner, speciellt när jag i 7 månader störde mig på att iPaden hade en gul "gradient".

Bokat tid på genius bar imorgon så får hoppas att den jag får i utbyte inte har samma problem.

Är det någon annan som har en Macbook Pro Retina som inte har "yellow tint" eller liknande problem? Har ni en Samsung- eller LG skärm?

Hej!
Jag har haft min MBPr i ungefär en vecka och till en början var det bara bra men har precis som på min tidigare iPad 3 upptäckt att skärmen är mer gul ner till vänster på skärmen än i övrigt. Om man drar ett fönster ner till vänster ser man hur det blir mörkare och mer gult.

Sen har jag problem med att underdelen knarrar en aning för att skruvarna verkar vara för dåligt ditskruvade. Hade också problem med att högtalarna sprakade första dagen men sedan försvann det.

Står nu i valet o kvalet att byta på Applestore i Täby men den har däremot inget backlight bleed vilket också är vanligt och skruvarna kanske man kan dra åt själv eller de kan göra åt en?

Vad har ni gjort i min situation, testat att byta och hoppas på att man inte får ännu ett ex som det är fel på? Vill ogärna hamna i sitsen att det är fel på nästa och nästa igen.

Ursprungligen av Samuel K:

Jepp, men det gäller specifikt maskiner med LG-panel. Samsung-panelerna (som är vanligast) är opåverkade, i den mån IPS-skärmar nu kan vara det eftersom de alltid har bildpersistens i viss grad.

Apple verkar rutinmässigt byta skärmen på maskiner med LG-panel om man klagar, men det påstås att det inte längre tillverkas några retina-MBP med panel från LG. Jag skulle nog hellre beställa från Apple Store och få en nytillverkad med studentrabatt, än köpa till fullpris i butik och riskera att få en som legat på hyllan.

Att köpa en från Apple Store i Täby lär väl vara ett säkert kort att få en med Samsungpanel då butiken öppnade så pass nyss?