Att delar av iLife inte håller pro nivå kan man förstå, men iWork tycks ju, med namnet, vilja vara ett produktivitetsalternativ inte endast för hemanvändare som skriver en sida och redigerar en liten kalkylruta.
Är det då för mycket begärt att man med iwork skall kunna skriva ett längre dokument med text bilder mm där en 10-20 kalkylfiler är inklistrade och där dessa är länkade till varandra eller till källfiler och uppdateras automatiskt (dvs inte genom manuell inklistring gång på gång)?
Tydligen är det för mycket begärt med iwork 08- man kan inte i pages referera mellan olika tabeller, och klistrar man in excel eller numbers kalkyler så kan dessa inte länkas till sina källfiler.
vad jag hört om iwork 09 är det inte möjligt där heller- i macworlds Numbers-recension talas apologetiskt om en annan funktion som 'gör att man inte behöver' den grundläggande funktion jag beskrivit, men detta är bull...
Idag har jag till slut beslutat att lägga ned försöken att släppa MS word+excel för alternativet Pages+Numbers. De senare håller helt enkelt inte måttet, och försöker inte ens göra det på flera områden. Otroligt tråkigt!