Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
sandqvist

sandqvist

Medlem
  • Plats Linköping
  • Registrerad 2007-10-24
  • Senast aktiv 2010-08-26
  • Antal inlägg 11

Foruminlägg

De senaste inläggen sandqvist har skrivit i forumet.

1

Beställde en 16Gb den 30/7 och fick luren på posten idag. Nästan exakt 4 veckor efter att jag beställt.

Kan meddela att det tog ca. 1 vecka från att jag köpte upplåsning av min iPhone 4 kontantkortstelefon hos Tre tills att den var upplåst.

Ursprungligen av frazze:

Intressant. Jag var inne i Tre:s butik i Sollentuna, Stockholm och fick beskedet att Tre hade upphört med kontanttelefoner för att koncentrera sig på sina abonnemangskunder. Hur länge detta skulle pågå (=fortsätta att sälja kontanttelefoner) kände försäljaren inte till.

Vilken butik och stad var du inne i?

Jag köpte min i Tre butiken i Linköping. De ville först inte sälja den till mig då jag ville ha den med kontantkort, men efter mycket diskussion med säljaren samt butikschef fick jag köpa den med kontantkort.

Ursprungligen av jobke:

Jag har faktiskt inte heller hört att någon lyckats köpa koden för upplåsning, men hört att folk har köpt beställt den från tre och att de ska köpa koden, men om de lyckas köpt koden, det har jag faktiskt inte hört.
Kunde vara intressant om någon lyckats med detta...

Köpte telefon och upplåsning hos 3 för lite drygt en vecka sedan, telefonen har inte blivit upplåst än. Enligt peronalen i butiken kunde det ta upp till 3 veckor innan telefonen blev upplåst.

Det går faktiskt att köpa iPhone 4 olåst i USA. Jag var i Apple butiken i Georgetown i Washington i förra veckan, var de bekräftade att man kunde köpa en 16Gb för $599 utan kontrakt hos AT&T. Köper man utan kontrakt kan man sedan be AT&T om att få telefonen upplåst. Tyvärr hade de inga telefoner i lager, så jag fick inte med mig någon telefon hem.

Telia kan inte se om du använt en annan operatör eller ej, så det påverkar inte på något sätt garantin.

Jag har själv kört med i-Smartphone i över 2 veckor nu utan några som helst problem, det fungerar klockrent. Under dessa 2 veckor har jag använt telefonen ganska mycket utan några som helst nerkopplingar/avbrutna samtal. Har heller inte hört att någon inte har lyckats komma fram till mig.

Jag har ett par extra i-Smartphone kort, återkom om det finns intresse.

Var inne på en Vodafone store i Chania på kreta i söndags, de hade inga i lager utan tog endast hem på beställning (tog ca. 1 vecka att få hem). Enligt personalen i butiken så fungerade endast vodafone gr kort, m.a.o. så kunde man enligt dem inte stoppa i ett svenskt SIM.....

Ska försöka hinna till ytterligare en vodafone store innan flyget imorgon onsdag.

Ursprungligen av svantet:

Är det någon som testat AccessUSA, http://www.myus.com/ ? Verkar vara ett alternativ till JetCarrier. Tar 25 dollar för att ta emot ett 2kgs paket i USA och skicka vidare express till Sverige enligt deras hemsida.

Jag har en address hos MYUS och har tidigare använt denna för att köpa iPhones. Tyvärr så skeppar inte Apple till MYUS längre. Se svar från MYUS kundsupport nedan:

"Unfortunately we are no longer able to purchase items through Apple.com anymore. They will no longer ship to us as we are a freight forwarding company and they do not want us to export their merchandise."

Tänk på att när du beställer från International-orders, så tillkommer frakt på $110:- + moms på 25%. Så om du räknar ihop det blir telefonen inte speciellt billig, detta då momsen läggs ovanpå den totala kostnaden för telefonen + frakt. Så slutpriset blir 4.200 (telefon) + 700 (frakt) + 1.200 (moms på telefon med frakt) = 6.100:-.

Fick inte "Order acknowledgement" på någon av mina ordrar. Har försökt både med mitt AMEX samt Mastercard e-kort, var jag har fått ett nytt nummer vid varje försök. Men det har inte hjälpt utan resultatet har varit detsamma varje gång. Har tagit upp till 12 timmar innan jag fått mail att de gjort cancel på min order.

Har försökt tre gånger nu med JetCarrier enligt följande:
Mitt Namn
601 W Linden Ave Suite XXXXX
JetCarrier XXXXX
Linden, NJ 07036
(908)9981152

Men med samma resultat varje gång, d.v.s. att jag de inte skickar till "freight forwarding agents"...

Vad gör jag för fel?

1