Jag hade ett problem med att skicka mejl när jag var uppkopplad via 3G eller någon annans wi-fi. Jag har Bredbandsbolaget som internet leverantör (och 3 som mobiloperatör på min iPhone). Ingen kunde hjälpa mig.
Jag fick följande felmeddelande:
A copy har been placed in your Outbox. Verify that you have addressed this message correctly. Check your SMTP server settings in Mail Preferences and verify any advanced settings with your system administrator.
Det var först efter ett kort samtal till Bredbandsexperten som jag kunde få hjälp. Eftersom de tar betalt för den tjänsten delar jag här med mig av lösningen:
Gå in på Settings
Klicka på Mail, Contacts, Calendars
Klicka på POP-konto
Klicka på SMTP
Klicka på Primary Server
Host name (om man har Bredbandsbolaget): smtp.bredband.net
User name: (ditt användarnamn)
Password: (ditt lösenord)
Use SSL: On
Authentication: Password
Server Port: 465
Sedan är det klart och det är bara att klicka på Done !
Mitt problem var att jag inte hade fyllt i användarnamn och lösenord...
Lycka till !