Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
kiumbe

kiumbe

Medlem
  • Plats Nynäshamn
  • Registrerad 2008-01-02
  • Senast aktiv 2010-04-25
  • Antal inlägg 4

Foruminlägg

De senaste inläggen kiumbe har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-02-11 23:36

stefanduberg: jamen det e juh så det jävlas med mig

Modemet funkar jättebra -- när det nu funkar. Men det kopplar ner hej vilt utan förvarning (eller eftervarning heller för den delen). Grymt störigt när jag försöker ladda hem något. Måste ändå medge att det har börjat bli lite bättre efter att jag installerat de senaste drivrutinerna... Får väl installera Leopard oxå, så funkar det kanske helt smärtfritt...

AddeDaMan: Tack för att du försökte tipsa mig. Har läst hela denna diskussionen å allt annat jag kunnat hitta redan...

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-01-29 22:47

Jag har gjort en del trial & error sen jag fick tillbaka modemet med bestående problem. Mest error tyvärr.
Nu undrar jag hur jag tar bort de gamla nätverksinställningarna? (har letat som bara den, macrumors.com oxå...)

Jag vill nollställa allt och installera om från början. HuaweiApp behövs knappast alls om jag fattat det rätt. Det enda jag använt appen till är att deaktivera PIN. Sen har den aldrig ens funkat. Jag klickar bara på den lilla luren. Nu tänkte jag installera CheetahWatch oxå... det verkar vara en kul app.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-01-24 11:59

Nu har jag letat förjäves efter en lösning på mitt modemfel. Jag har iaf ändrat i PPP-inställningarna så att det inte kopplar ner vid låg nätverksaktivitet längre. Dock kvarstår modemfelet. Fick tillbaka modemet från service igår och det funkade i ca en timme. Sen har jag plötsigt ingen kontakt längre. Modemet lyser friskt och klockan tickar på som om jag vore online, men sidor slutar att laddas och nedladdningarna står still. Försöker jag då koppla upp igen får jag "modemfel. Var god kontrollera inställningarna och försök igen" . VA??? Jag har inte ändrat några inställningar. Innan det var på service och fick firmware och drivrutiner uppdaterade så fungerade det när jag startade om datorn. Det gjorde det dock inte igår kväll. Men idag gjorde det som tur var det. Jag har nu provat den andra usb-kabeln med dubbel sladd till datorn, fast det verkar bli likadant.

På bredbandskollen har jag omkring 2,4 Mbit nedströms och runt 0,3 uppströms. Detta trots att jag är en bit utanför stan. Tyvärr hinner jag aldrig uppleva hastigheten för det går just nu väldigt trögt och kopplar ner på allt från några minuter upp till nån timme. Som mest har jag varit uppkopplad i 8-9 timmar, men det var ett tag sen det lyckades...

Jag har en helt ny MacBook Pro, OSX 10.4. Huawei E220 med ett sim-kort och abonnemang från 3 (7,2 Mbit som mest).

Är det någon som kan hjälpa mig felsöka? PLZ

3's tekniska support e fullkomligt oteknisk. Tydligen är även de som servar grejerna retards, så nu vetifan vad jag ska ta mig till...

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-01-12 13:02

...skulle kollat här innan jag skickade in mitt modem på service. Teknisk support hos 3 är lika med noll. Jag har iofs fått ett nytt problem -- modemfel! kolla inställningarna och försök igen. Enda sättet var att starta om burken... var 10 min eller ibland efter 9 timmar, men mer och mer frekvent iaf...
Det funkade iaf nån månad med enda problemet att det kopplade ner -- som för er övriga som inte ändrat ppp-inställningarna
Hoppas jag får tillbaka det snart... kan lika gärna fråga er här om hjälp. Ni verkar ha koll!

1