Så det här med sprickor, tell me about it!
Skaffade min lilla ögonsten aug 06 och den funkade fint ett par månader till sprickorna började komma krypande. Sagt och gjort jag lämnade in skiten och fick det åtgärdat.
Sedan när tiden hade gått och 2008 precis börjat var garanti någonting som jag endast kunde titta efter i stjärnorna, men ack så behövligt.
Jag läste runt på olika forum på Internet och kom så över lite spännande fakta om konsumentköpslagen.
Funderade en stund. Ringde macsupport.
"Hej! Jag skaffade en macbook...bla....bla...sprickor...bla...blev utbytt...bla...bla...vad göra?"
"Ja, eftersom du inte har någon garanti kan vi byta den men då får du betala runt en 1000 spänn."
"Och konsumentköpslagen har ingenting med saker att göra?"
"Nja, då ska du ju bevisa att det är ett fabrikationsfel."
"Det sa ni att det var förra gången..."
"Du ska få prata med vår tekniker"
Sagt och gjort jag snackade med en mycket trevlig tekniker som sa att jag kunde ringa till apple och säga som det var och be om att få garantin förlängd. Detta lät först lite mystiskt men fungerade fint när jag snackade med dem:)
Garantin förlängdes och när jag ringde teknikern igen så beställde han hem delen (apple hade då veriferat genom mitt serienummer).
Två dagar senare VIPS! Ett nytt topcase trots att originalgarantin gått ut!
Det lönar sig att inte ge upp!