Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ja, jag var det. Det enda jag ville göra var att prata med en Appleanställd men då skickaded jag till servicesidan... Så vi får väl se vad de tänker göra.
Säg att butikens verkstad under de allra bästa förhållanden kan kräma ut 24 timmar ur en ny iPod så är det det som gäller. Att dessa siffror sedan ska gälla under "normala" förhållanden tror jag ingen kan räkna med.
Jag räknar med det, så vi får väl se vad de tänker göra åt det. Du verkar förresten utgå från att jag medvetet försöker fejka att min iPod är trasig. Vad skulle jag få av det? Förutom en vecka utan en musikspelare.
Det är inte jättekonstigt när man tänker efter. Om det inte är några mätbara fel på produkten vill firman förstås ha betalt för det besvär du har gett dem.
Och en sak som batteritid är fullt möjlig att mäta.
Hmm, nu gör ni mig osäker. Jag skulle själv tycka att det var något fel på batteriet, jag har betalat Apple för min iPod och då borde jag få ha rätt att säga till när jag inte är nöjd. När de inte heller har publicerat genomsnittlig batteritid när WiFi är aktiverat har de inte så mycket att säga till om. Men enligt vad de skriver på sin hemsida så är batteriet testat med standrardinställningarna påslagna, och i mitt fall var WiFi aktiverat när jag återställde den senast. Jag får inte ut 24 timmar av den med WiFi på. Högst tolv skulle jag nog säga, med standrardinställningarna. Jag skulle inte ha begärt service om jag inte ville att de skulle kolla på den, jag hade hoppats på mailsupport men så blev det så här istället. Om de försöker få mig att betala för det är det inte något jag kommer göra utan att få prata med någon.
Jag kanske var lite otydlig, min fråga var om de bara kommer byta ut batteriet eller om de kommer byta ut iPoden, det framgick ganska oförklarat i deras mail.
Det verkar konstigt om de ber mig betala för undersökningen, om jag tycker att min iPod inte fungerar som den ska borde väl det inte gå ut över mig? Speciellt när de inte har telefon- eller e-mailsupport som jag kunde hitta på deras hemsida rörande iPodar...
Hej, jag har begärt service på min iPod Touch eftersom batteriet när jag använder WiFi verkar fungera allt för kort. Ett tag senare fick jag ett mail om att jag hade begärt produktutbyte på den. Nu undrar jag om de kommer testa iPoden och skicka tillbaka den om det jag säger inte stämmer enligt dem och de inte tänker byta ut den. Är det någon som har gjort samma sak som jag?