Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Semlabulle

Semlabulle

Medlem
  • Plats Stockholm
  • Registrerad 2008-02-12
  • Senast aktiv 2011-12-15
  • Antal inlägg 19

Foruminlägg

De senaste inläggen Semlabulle har skrivit i forumet.

jag provade Speedledger (webbaserat och kopplas lätt ihop med ditt företagskonto) och gillade vad jag såg men det jag var mest nöjd med var support och kunskap hos säljarna. Väldigt enkelt att komma igång och utvärdera, och inget lull lull i applikationen. Sen att jag insåg att jag aldrig kommer orka lägga till på bokföring är en annan femma så det blev min revisor i slutändan ändå.

Bump på denna: har fortfarande inte hittat ett smidigt sätt att skapa offerter för en hel organisation som har ok layout. MS Office har ju inte direkt snygga designelement. Gjorde en mall i Adobe Pro med formulär som man lätt fyllde i och klickade i produkter, enda problemet var att man behövde använda (förmodligen en bugg i) CutePDF för att kunna få ut den som ej redigerbar PDF utan att behöva ha betalversionen.

Någon som har antingen ett bra tips på hur man får word eller excel att faktiskt se bra ut eller ännu hellre ett sätt att designa i inDesign och sedan kunna applicera fälten som ska fyllas i på ett sätt eller annat.

Är det bara jag som upplever det här?
Killar med mörk röst kan jag knappt höra, något form av distortion. T.o.m min totalt värdelösa Htc Diamond med Windows Mobile (:D!) fixar ljudet galant.

Upptäckte häromdagen för er som gillar Things att man kan köra den från Dropbox och på så sätt ha den synkad online. Löser inte alla problem, som om man måste sitta med PC på jobbet, men har man flera MACar går det utmärkt.
/Emma

Någon som vet något bra program för det?

mmm I'm so smart.. tack!

Hejsan,

Imorgon bitti startar vi en serie webinars på tisdagar och och torsdagar för att dela med oss av "Best Practice" arbetsflöden och rutiner vi tagit fram under de 6 år vi jobbat med projekt och tjänsteorienterade företag. Har sett att det är många här som letar efter smidiga, snygga system för CRM och projekt och gärna webbaserat så jag tänkte en inbjudan kunda vara på sin plats för de nyfikna. (Severa kombinerar CRM, projekthantering, tid och fakturering.)

Logga in till Webinar

Innehåll tors 16/9 9:00
- Reducera onödiga manuella rutiner
- Optimera försäljningen per anställd
- Skapa standardprocesser för "Tjänster som produkter"
- Transparent fördelning i arbetsuppgifter och deadlines

Välkomna!

Emma Karlsson,
produktspecialist,
Severa.com

Kul! Var med i Patricks DJ bok nu i vintras när jag kom på besök, ni har gjort riktigt mycket bra saker! Galet inspirerande.

Håller med om att det alltid finns saker man vill göra bättre, skulle inte hoppa på severa heller om de själva inte hade den inställningen. Men jag förstår om de inte hade råd mig dig

Kom på precis att vi letar efter en kommunikationsbyrå, visst gör ni sånt med? dags att flytta tråden till PMs kanske?

Är Toodledo bara för iPhone eller har de precis som Things en version för Macen också?

Hej!

Vad kul! som du säkert märkt så sitter jag lite hela tiden och scannar forum etc på åsikter och feedback! Vem var det du pratade med på severa?
blir lite förvånad att du säger "gammal" design däremot eftersom jag själv föll för det för att jag tyckte det var så snyggt. Speciellt om man jämför med tex 24sevenOffice mm som täcker samma features men fortfarande ser ut som Win95 (Ok! Det där är privata Emma som sa det, inte Severa Emma ) Satte ni upp ett work flow under demot?

Vet att de haft en rätt omfattande uppgradering nyligen just på prestanda, får hoppas att du provade programmet innan den genomfördes

Det är inte du som sitter på Creative Planet förresten? Var där för ett tag sedan och hälsade på

Kollade igenom länkarna ovan, Superbra, men många poster är flera år gamla. speciellt när det handlar om system som utvecklas i en rasande fart. Önskar en ny sammanfattning av Veteran Guru, men färskt!

Jag lät ahlbergdata.se rädda min hårddisk när jag fick en rejäl krasch, enligt mitt "nätverk" ska de vara de bästa. De gav en prisestimering som var rätt hög som jag godkände, sedan fick jag betala mindre när de väl var klara vilket jag tyckte kändes ärligt och bra.
Kan alltid vara en idé att kolla med iaf om inget annat fungerar.

Senast redigerat 2010-05-12 15:39

Provade basecamp till ett rätt stort webprojekt men det buggade för mycket så vi bytte ut det, (Kan även varit SBS, jag lämnar det öppet har inte provat Highrise däremot, men det ser snyggt ut. Mer som facebook än ett traditionellt CRM.

Precis som du säger så är ju Severa en allt-i-ett lösning med ett uttänkt "best practice"-workflow (sammanställt/utvecklat tillsammans med de 6000 kunder som finns idag) Företag som framförallt säljer/jobbar med projekt, timmar och HR men kunderna sträcker sig från ett hockeylag till NCC.

Kan vara bra att veta att jag sökte jobb på Severa och numera är anställd där så ni vet att jag av naturliga själ kan vara partiskt. Försöker att inte vara det, men lätt hänt när man så småningom kan sitt eget system utan och innan.

/Emma

Har ni kollat upp Severa? Severa the Online Professional Service Automation (PSA) SaaS.. De kombinerar projekthantering, CRM och fakturering i samma program med ett genomtänkt arbetsflöde, online (hostas hos Rackspace) och faktiskt SNYGGT! Det närmsta jag kommit mac iaf så här långt både i funktion och utseende.

jag kankse är fel ute, men har inte Netvibes redan en färdig tjänst för sådant här?
man skapar olika widgets med valfria feeds till sin netvibes-sida (här är FTs The Financial Times) och kan använda den som både privat eller officiell plats.