Efter 5 dagar (i fredags) ringde jag Apple support och frågade om mitt paket för att skicka in nanon. Det visade sig att "beställningen" inte gått igenom så supporten gjorde om den.
På tal om olika besked om väntetid, så stod det "inom två arbetsdagar" i mitt första mail. I den nya beställningen står det så här:
"Ett bud från UPS kommer till den adress som du har angett en arbetsdag efter att du har begärt reparationen. Budet kan komma när som helst på dagen under lokal standardarbetstid. Om upphämtningsadressen du angett är en arbetsplats bör du informera receptionen och se till att de snabbt kan nå dig.
Se till att din IPOD NANO är klar att överlämnas till budet från UPS. Inkludera inte några andra artiklar, som hörlurar eller adaptrar, eftersom de inte kommer att skickas tillbaka till dig. Skicka inte heller med något förpackningsmaterial. UPS tar inte emot förpackade varor. UPS förpackar enheten och skickar den till Apple. Leveranstiden till Apple är cirka två arbetsdagar. Apple skickar ett e-postmeddelande till dig när din produkt når reparationscentret.
Om du inte är på plats då UPS kommer för att hämta IPOD NANO kommer UPS att göra ytterligare två försök. Om inget av de tre försöken är lyckat kommer din begäran av service att avbokas."